Annons:
Etikettguldhamster
Läst 3177 ggr
MilaandMrfluffy
3/4/15, 8:04 PM

Min hamster Nyser

Hej Mi  lilla Fluffen är 6 veckor gammal och jag har haft honom sen lördagen 28/02 och idag började han nysa.. Spånet jag använder heter ''Vitakraft'' och jag tror inte han borde nysa av den för det står att den är ''damm och icke irriterande'' så varför nyser han ? han nös 5 gånger och 3-6 gånger i rad. Det är mitt första hamster i mitt tonårsliv..

MilciaPL & The Gang

Annons:
Mirre395
3/4/15, 9:40 PM
#1

Står buren i drag? Han kan möjligtvis ha fått förkylning om det är för kallt eller för mycket drag.

MilaandMrfluffy
3/4/15, 9:56 PM
#2

Nä den står på en  byrå och dörren till mitt rum är alltid stängd. Har fönstret öppet bara några minuter på morgonen sen stänger jag

MilciaPL & The Gang

CamillaS
3/5/15, 8:27 AM
#3

#2 Har du fönstret öppet varje morgon? Vad har hon för hur?

MilaandMrfluffy
3/5/15, 9:47 AM
#4

Ja med jag öppnar det bara för 10 minuter.. Hans Bur står ju på en byrå vid vägen så att det inte blåser på honom. Han sover ju hela dagarna utan att bli störd också så jag vet inte vad är problemet. När jag kom från skolan igår så nöts han många gånger.. Nu helt plötsligt är det borta kan hamstrat också nysa så som människor utan att bli sjuka ?

MilciaPL & The Gang

Mirre395
3/5/15, 5:19 PM
#5

Är det en gallerbur så kan 10minuter räcka för att bli kall men har du plasthus så kan det vara så att det blir fuktigt och instängt vilket kan leda till förkylning. Förkylning smittas oerhört lätt till hamstrar så han någon som haft kontakt med hamstern varit sjuk så kan det vara därför. Nyser han ofta så är det inte normalt, rådfråga veterinär om det fortsätter.

MilaandMrfluffy
3/5/15, 6:39 PM
#6

hur blir platstet fuktigt då ? Jag har en plast Bur och plast hus plast hjuloch skålar av plast. Han tuggar inte på det men spånen är inte fuktigt han verkar pigg annars äter springer.. och när jag håller på med hans toalett så klättrar han upp på mig och på mitt huvud eller axlar det är ganska roligt :) men han nyser ändå :/

MilciaPL & The Gang

Annons:
Fiona1234
3/5/15, 7:27 PM
#7

Plasthus är instängt och kan orsaka kondens som gör att dom kan bli förkylda. Alla burar/hjul är nästan av plast, så det är ingen fara. Men just instängda hus bör bytas ut mot trähus :) Har du spån eller liknande? Vissa ströer kan vara väldigt dammiga som kan orsaka nysningar.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MilaandMrfluffy
3/5/15, 7:45 PM
#8

Ah, jag tänkte nästa månad när jag får mina pengar skulle jag köpa Akvariet ? Eller liknande.. med mycket trä. Jag använder spån från vitakraft. det står ''damm och icke irriterande''

MilciaPL & The Gang

Fiona1234
3/5/15, 7:50 PM
#9

#8 Jag har tyvärr dålig erfarenhet av spån, har haft väldigt irriterande nosar och ögon. Så jag rekommenderar att du byter till toa-lätt då din hamster ev kan vara känslig mot damm :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

MilaandMrfluffy
3/5/15, 7:52 PM
#10

Var kan jag köpa det ? fint inget i zoobutikerna hos mig som heter så

MilciaPL & The Gang

BlackandBlue
3/5/15, 7:57 PM
#11

jag rekomenderar lättströ/hampaströ! stor bal på granngården för ca 150kr ^^ hade en hamster som var damm/ spånallergiker och det funkade utmärkt till honom :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Fiona1234
3/5/15, 8:21 PM
#12

#10 Tex Ica har det :) Lättströ dammar väldigt mycket hos mig.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

BlackandBlue
3/5/15, 8:26 PM
#13

jag upplever inte att det dammar mer än ev när man häller i det i buren ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Annons:
Majaa12
3/5/15, 9:38 PM
#14

Jag tycker också att lättströ dammar mycket, har blivit allergisk mot det. Toalätt eller carefresh är nog det bästa du kan ha om han är känslig mot damm :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: