Annons:
Etiketthamster
Läst 1141 ggr
Brödrost
3/1/15, 1:01 PM

Är detta en hamstersort?

Hejsan. För ett tag sedan så besökte jag en djuraffär. Det är en stor och välkänd affär med bra upplägg och god djurhållning. Men när jag var och kollade på själva djuren som de hade i butiken så hade en låda precis levererats med några sorts hamsterlika varelser. Djuren ifråga hade ungefär en dvärghamsters storlek, tror att de var vita. Men det märkliga var att de alla hade ca 2 cm långa svansar som var väldigt tjocka! Svansarna var ungefär hälften så breda som svansarna var långa. Nu var detta ett tag sedan, men det kan ha varit så att någon i butiken nämnde något med asiatisk. Min fråga är om det finns någon sorts hamster som ser ut på detta sätt eller om det kanske handlar om någon speciell sorts mus? Tacksam för svar

Are you toasted yet? Gapskrattar

Annons:
Emmaslindh
3/1/15, 1:04 PM
#1

Har för mig att detta är en typ av mus, men kan just nu inte komma på namnet.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Scorpio97
3/1/15, 1:06 PM
#2

Kinesisk dvärghamster har längre svans än övriga hamsterarter, så det kan ha varit en sån. Om du googlar på "kineisk hamster" så kommer det upp bilder. 

Dom är dock väldigt ovanliga i Sverige, så jag blir förvånad om dom finns i djuraffär.


//Jessie

Emmaslindh
3/1/15, 1:07 PM
#3

#2 dock var ju svansen nästan hälften bred som den var lång, kinesisk dvärghamster har smal svans.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Scorpio97
3/1/15, 1:09 PM
#4

#3 Okej, jag har ingen egen erfarenhet av kinesiska, så jag har ingen aning om hur tjock eller smal svans dom har. Jag vet bara att dom har längre svans och att dom därför verkade passa in på beskrivningen.


//Jessie

lollynonna
3/1/15, 1:10 PM
#5

fetsvans gerbil finns,men har för mig att de har längre svansar?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Emmaslindh
3/1/15, 1:13 PM
#6

#5 juste det var en sån jag tänkte på. Vi hade en som frågade om dessa inne på MiF förut så därför kopplade jag den till mus. 

TS, såg den ut typ såhär?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
lollynonna
3/1/15, 1:14 PM
#7

#6 ja de kanske inte hade så lång svans ändå :0

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Brödrost
3/1/15, 1:19 PM
#8

Kanske 🤔 Har för mig att svansen inte hade päls men kan ha sett fel. Vad heter den sorten?

Are you toasted yet? Gapskrattar

Brödrost
3/1/15, 1:21 PM
#9

Aha! Googlade lite och hittade den med sökordet "tjocksvansad gerbil". Sorten heter Duprasi. Lägger in en bild på dem. Tack för hjälpen!

Bild borttagen av Medarbetare //Kaosarn

Are you toasted yet? Gapskrattar

Cireea
3/1/15, 2:04 PM
#10

#9 Tillhör denna bild dig eller har du fått lov att använda den? Om inte så ber jag dig radera bilden omedelbart.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lollynonna
3/1/15, 2:28 PM
#11

Ja arten heter duprasi,dock väldigt ovanlig i sverige:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Brödrost
3/1/15, 2:41 PM
#12

#10 😉

Are you toasted yet? Gapskrattar

Upp till toppen
Annons: