Annons:
Etiketthamster
Läst 614 ggr
Youngnt
2015-02-23 17:00

Kompis till dvärhamstern?

Min dvärg hamster är cirka 3 månader, fick nyss höra att dvärghamstrar helst ska ha en kompis. Är det försent att köpa en nu som man kan sätta tillsammans?

Annons:
LillyAmanda
2015-02-23 17:02
#1

Det skulle gå att sätta ihop. Dock finns det ju alltid en risk att det inte går och då har du två hamstrar i varsin Bur. Dock har jag aldrig gjort det.

**//Amanda

MoaHermansson
2015-02-23 17:09
#2

Jag köpte 2 dvärghamstrar en gång som var bröder, och det hade varit i samma Bur hela tiden, men när de var ca 3 månader försökte den ena bita den andra och var jätte aggressiv så jag var tvungen och dela på dem. Även fast de var syskon.


Fiona1234
2015-02-23 18:35
#3

Jag skulle låtit det vara, oftast det blir bråk om man sätter ihop två helt okända. Även som #2 säger så är det stor risk att syskon börjar bråka, så trivs din hamster som den är nu så skulle jag låtit den vara 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Bellabusa
2015-02-24 07:00
#4

Vi köpte 2 ungar Campbells hanar som båda var 5v men från olika kullar. De vill absolut inte vara tillsammans så det blev 2 burar. Vilket vi hade ev också räknat med. Hade gärna tagit 2 samtidigt om det funnits kullsyskon.

Bellabusa
2015-02-24 07:19
#5

Om man tar med sig sin första hamster till en uppfödare som tex Roslagens hamsteruppfödning, så jan man faktiskt prova med några olika kandidater. Uppfödaren sa att man kan se direkt vilka som funkar ihop. Tyvärr hade vi inte med oss vår första unge så det blev en chansning. Det är ju en bit att åka så vi ville inte stressa första ungen. De hade flera kullar när vi var där nyligen!

Upp till toppen
Annons: