Annons:
Etiketthamster
Läst 787 ggr
josesp
2015-02-22 14:44

Vad ska jag göra??

Jag äger en kanin, tre dvärghamstrar som bor i olika burar samt en guldhamster. Men nu har mitt liv förändrats på senaste och jag mår väldigt psykiskt dåligt och har inte tid till mina djur. Kaninen kan jag inte göra mig av med för han är mitt allt och inte heller 2 av hamstrarna som är speciella och kan inte säljas. Men guldhamster och den tredje dvärgen känner jag att tiden inte räcker till. Jag vill sälja dom men guldhamstern är över året och dvärgen är jag inte säker på att den är frisk och är därför vet jag inte om jag kan sälja han. Vad tycker ni jag ska göra? Kan jag sälja en hamster som är över året och en hamster som "kanske" är frisk eller hur ska jag göra????

Annons:
Ariess
2015-02-22 16:55
#1

Vad är det som gör att du tvivlar på om hamstern är frisk? Tror du att den är sjuk måste den så klart få vård, så att träffa en veterinär är första steget. 

Det finns säkert många som skulle vilja ta emot en hamster trots att den är över ett år gammal, kanske någon som vill prova på att ha hamster som inte haft någon innan? Finns ju fördelar med att den är lite äldre också, redan tam och hanterad och så, lite lugnare än en unge. 🙂

Cireea
2015-02-22 17:09
#2

Är guldhamstern köpt hos en uppfödare? Om den är det kan du alltid höra med uppfödaren om det finns ett omplaceringshem eller liknande.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

josesp
2015-02-22 17:14
#3

Dvärgen är från djuraffär och är smal och ser konstig ut i ryggen, har varit i kontakt med veterinär och de sa att jag skulle avvakta sålänge han var pigg, och de är han men tycker ändå att de känns som att något är fel. Jo det är ju sant såklart! Isåfall får jag sälja guldhamstern :) uppfödaren vill troligtvis inte ta tillbaka han då hon säljer ut fler hamstrar över året som hon ej kan ta kull på längre!

Cireea
2015-02-22 17:22
#4

#3 Jag menade inte att uppfödaren skulle ta tillbaka den men hon kanske kan hjälpa dig att omplacera hamstern. 

Jag exempelvis vill alltid att mina köpare hör av sig om dom måste omplacera sina hamstrar så jag kan hjälpa till eller om det är möjligt ta tillbaka den. För mig är det oerhört viktigt att veta var djuren tar vägen så ett alternativ kan ju vara att höra av sig till uppfödaren och se om hon kan hjälpa dig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: