Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1174 ggr
Emem92
2/21/15, 2:17 AM

Tappade hamstern!

Hej!! Jag brukar alltid vara noga med att hålla min guldhamster lågt så hon inte skadar sig när hon hoppar ur handen. Min hamster vägrar att sitta i min hand. Hon är rädd för allt! Hon hoppar till för det minsta lilla. Jag har tagit det lugnt med henne. Vi har haft henne i 3 månader och hon sitter fint när man tar upp henne. Men ikväll skulle jag bära bort henne men hon hoppade ur, jag försökte fånga henne hon hon slog i marken och låg på rygg helt stel och skrek i typ 5 sekunder men sedan sprang hon runt som vanligt. Jag blev jätterädd och har fått en panikattack sedan det hände och kan inte släppa det. Hon verkar pigg och jag la tillbaka henne i buren och hon gick direkt in och sov. Vad ska jag göra? Hur kollar jag om hon är okej? Jag låter henne vara ett tag så hon kan lugna ner sig. Men skriket hon gav ifrån sig var hemskt. Snälla hjälp!!!!!

Annons:
Bellabusa
2/21/15, 10:06 AM
#1

Det var nog "bara" dödsångest. Kanske du skrek till också och då blev hon ännu mer panikslagen. Om du alltid tänker på att vara lugn så kommer hon kanske lugna ner sig med tiden.

Cireea
2/21/15, 12:33 PM
#2

Jag ändrade lite i rubriken, tog bort din emoji och lite utropstecken.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dvärgvädur
2/21/15, 12:54 PM
#3

Min hane åkte i backen en gång när hana var ung vilket endast var ett misstag. Han låg också på marken i några sekunder men betedde sig som vanligt efter det och idag mår han hur bra som hest.

Lugna ner dig, håll extra koll så att hon mår bra och fortsätt som vanligt, har hon ont någonstans kommer du att märka det eftersom då hamstrar gärna döljer att de är skadade. Det låter som om hon fick någon slags chock men var hon pigg är det nog ingen fara 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

uz00x
2/21/15, 5:52 PM
#4

Min har också gett ifrån sig det ljudet när hon blev klämd mellan en vägg och en möbel :( Men hon mår fint iag, så beter sig hamtern som den skall är det nog inget större problem med henne :)

Upp till toppen
Annons: