Annons:
Etikettguldhamster
Läst 975 ggr
Mimmi_Lola
2015-02-20 15:29

Jag behöver hjälp!

Hej!

Min guldhamster är ca. 1 år och nio månader (en hona). Hennes mage låter rätt mycket, den liksom kurrar… Hon varierande färsk föda samt lite pasta och maletkött ibland, och även torrfoder. Ibland får hon naturell yoghurt. Hennes toaletthörn luktar ganska mycket, jag städar ur det varje eller varannan dag ungefär. Jag tror inte att hon brunstar någomera. Hon har små sår runt nosen just nu och ibland är pälsen runt baken ganska matt. Annars är hon frisk och pigg och glad!

Håller hon på att få diarré? Är det ålderstecken? Eller annat?

Hjälp!

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
uz00x
2015-02-20 20:41
#1

Följer!

Mimmi_Lola
2015-02-21 16:24
#2

Någon?

Med vänlig hälsning, Mimmi

Cireea
2015-02-21 16:32
#3

Just det här med magen är svårt att svara på, har hon blivit dålig i magen? Har själv aldrig varit med om att hamsterns mage lever om. 

Angående toaletten så tycker jag alltid att deras kisshörna luktar mycket, oavsett kön och ålder. 

Såren runt nosen kan mycket väl dykt upp det finns något i buren hon kan skava nosen mot. Finns det galler som hon kan gnaga på och på så sätt få sår? 

Vad har du för Foder till din hamster?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mimmi_Lola
2015-02-21 16:56
#4

#3 Jag vet inte riktigt om hon har blivit dålig i magen, eftersom hennes avföring är normal. Det brukar bara låta från hennes mage… Såren på nosen syns knappt längre, men ja, hon har en gallerbur. Hon gnager aldrig på gallret längre, men det kan ju mycket väl hända att såren är därifrån. Hon får Hamster Nature blandat med någon Freddy-fröblandning.

Med vänlig hälsning, Mimmi

Cireea
2015-02-21 17:00
#5

Har du testat att skippa Färskmat i ett par dagar för att se om magen slutar kurra då? Har du nyligen bytt Foder eller ändrat något med färskmaten?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mimmi_Lola
2015-02-21 17:04
#6

Nej det har jag inte testat. Tack, det ska jag göra! Maten borde vara densamma som den alltid har varit, bara att jag började blanda i Freddy-fröblandningen i december. Tack för svar, ska testa att skippa färskmaten!

Med vänlig hälsning, Mimmi

Annons:
Upp till toppen
Annons: