Annons:
Etiketthamster
Läst 941 ggr
minihamster
2/19/15, 2:22 AM

Guld och dvärg tsm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på en djuraffär i Usa idag och såg att de hade två dvärghamstrar i samma Bur som en guldhamster. Trodde inte att det gick att ha dom tilsammans men de verkade trivas bra ihop. Tyckte det var väldigt konstigt eftersom man alltid får höra att de dödar varandra om dom träffas…

//Josephine :)

Annons:
fuzzie
2/19/15, 8:02 AM
#1

Normalt sett så tar guldhamstern ihjäl alla andra hamstrar i samma Bur och man ska absolut inte ha 2 arter tillsammans eftersom att de "fungerar" lite olika. Så antagligen var dessa hamstrar precis leveransklara så att de bara var 5-6 veckor och att det är därför de klarar att vara tillsammans, men det kan ju vända när som helst.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Odette
2/19/15, 4:12 PM
#2

Ja guldhamstern är antingen inte så gammal, eller ovanligt snäll… 🤔
Men man blir ju nyfiken på hur det ligger till, för om de gör så här ofta borde det ju gå illa förr eller senare- och då lär dom ju inte fortsätta ha dem ihop.. Men kanske är ett undantag, eller att de har dem så när de är unga..
Mycket modigt iaf, om man är rädd om djuren.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

minihamster
2/19/15, 4:46 PM
#3

Kan ju inte direkt säga att de verkar så kunniga om sina djur. Det stod en skylt över buren där det stog "hamsters" och ett pris, så de gjorde inte direkt någon skilldnad på de olika arterna. Var inte den bästa djuraffären helller, gerbilerna hade ful päls och den enas öga var rött och ihopklibbat.

//Josephine :)

BlackandBlue
2/19/15, 8:50 PM
#4

låter som om den djuraffären behöver en anmälan på sig. buren ser väldigt liten ut med :/

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

Dvärgvädur
2/19/15, 9:41 PM
#5

Eftersom att det var i USA förvånar det mig inte allt för mycket, men det ser väldigt riskabelt ut. 

Stackars djur är nästan det ända jag kan säga!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: