Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Guld eller vintervit?

2015-02-18 19:15 #0 av: axa

Guldhamster eller vintervit, några frågor:

- Upplever du vintervita dvärghamstrar eller guldhamstrar gosigast?

- Vilken tycker du mest om, är trevligare och roligare?

- Varför har/hade du en eller båda arterna?

- Vilken av arterna har flest 'vanliga' sjukdomar?

Vill ej ha länkar, utan direkta svar från erGlad

Anmäl
2015-02-18 19:28 #1 av: Emmaslindh

Hej, några frågor om hur ni tycker och känner kring guldhamstrar och vintervita dvärghamstrar. Jag har endast haft vintervita när jag var mycket liten och nu sedan i somras har jag fått hamstertankar igen! 

- Upplever du vintervita dvärghamstrar eller guldhamstrar gosigast?

Guldhamstern är lugnare och skulle säga att de är mer gosiga av sig. 

- Vilken tycker du mest om, är trevligare och roligare?

Jag gillar båda arterna lika mycket, men vintervita är mer aktiva än guldhamstern vad jag upplevt och är på så sätt lite roligare. 

- Varför har/hade du en eller båda arterna?

Jadu... Jag skaffade vintervita första gången jag köpte hamster, och det efter att ha läst på om de olika sorterna och fann dessa mest intressanta. Sen vart jag sugen på att ha ett litet större djur och mer "att ta i" så valde då att skaffa mig en guldhamster. 

- Vilken av arterna har flest 'vanliga' sjukdomar?

Jag är inte så insnöad på detta med sjukdomar hos djuren, så lämnar där över till någon annan :) 

Anmäl
2015-02-18 19:44 #2 av: axa

#1 Tack så mycket för snabbt svar ! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.