Annons:
Etiketthamster
Läst 789 ggr
jevc
2015-02-16 11:54

Skaffa fler hamstrar ?

Hej ! Jag har haft min hamster Sigge i ett par månader nu, och då jag tyckt det har fungerat bra undrar jag om det blir mycket mer jobb om man skulle skaffa en till guldis eller ett dvärgpar, städning och pengar basically. Förlåt för dålig formulering 😁

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Annons:
Anna O.
2015-02-17 11:37
#1

Vad för ras är Sigge?

Jessiegirl1811
2015-02-17 11:43
#2

Nu har jag många guldisar här hemma och jag ser att pengar är det minsta jobbiga när man till exempel jämför med städningen som tar 5timmar. Så en till guldis gör nog inte så mycket förutom då att du måste lägga ner en större summa pengar och ansvaret blir större.

http://ask.fm/JessicaReips



Fiona1234
2015-02-17 13:18
#3

Nej 1 guldhamster eller 2 ser jag inte som så stor skillnad. Det är dubbelt ansvar, dubbel rastning av hamstern osv. Men pengar mässigt så är det ganska lika då det inte går åt så mycket :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

jevc
2015-02-17 14:56
#4

Tack för svaren ! Då kanske blir en till guldis någon gång i sommar :3

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

jevc
2015-02-17 14:57
#5

En till fråga bara, dvärgpar eller guldis ?

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Cireea
2015-02-17 15:06
#6

Jag föredrar guldhamstrar efter väldigt dåliga erfarenheter av dvärghamstrar. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
jevc
2015-02-17 15:19
#7

var dom dvärgarna från uppfödare ?

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Cireea
2015-02-17 15:24
#8

#7 Ja och nej 🙂Jag har mött många dvärgar i mitt liv, en del från affär och andra från uppfödare. Oavsett så tycker jag att dom är svårare än guldhamstrar på många plan. Delvis tycker jag att dvärgar är spralligare och svårare att hantera. Jag har också upplevt dvärgar som lite mer bitska än guldhamstrar. 

Men som sagt, personliga erfarenheter och jag vet många som skulle säga tvärtom men också de som skulle hålla med mig. Det beror väl lite på vad man får tag på för dvärgar, hur man är som person och vad man söker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

jevc
2015-02-17 15:28
#9

Ok, det blir nog guldis 😄

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Fiona1234
2015-02-17 15:33
#10

Håller fullständigt med Erica! :) Jag har dåliga erfarenheter av dvärgar, så om man får tag på fel uppfödare så blir man nog rejält besviken över att ha skaffat dvärgar tyvärr… Så kör på en guldis du ;)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anna O.
2015-03-02 21:29
#11

Tycker också absolut en guldis :) du kommer inte ångra dig! 😃

wolfgirl82
2015-03-02 23:35
#12

Jag säger tvärtom mot de andra.

Jag har bättre erfarenhet av dvärgar än guldisar.
 Visst jag tycker om bägge arterna men föredrar dvärghamstrar.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

CupcakeGod
2015-03-03 23:13
#13

Jag upplever att dvärghamstrar är mycket smartare och lugnare än guldhamstrar. De är lite som möss. Guldhamstrar som jag har haft betedde sig som robotar. Dvärgar har lite mer personlighet. 

Jag tycker även att dvärgar är mycket lättare att tämja och hantera än guldisar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: