Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1157 ggr
anna.fogel
2015-02-15 20:09

Exentrions vintage gold, numera Stella

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu har vi ÄNTLIGEN fått hem vår efterlängtade vintage gold, numera döpt till Stella. Vi och uppfödaren sökte efter frakthjälp, men sen tog tålamodet slut så vi körde upp 24 mil och hämtade henne igår! Ikväll tog vi upp henne för första gången, och hon är helt orädd och klättrar upp i handen utan att tveka, sedan klättrar hon dock snabbt vidare.. hon är en galen utbrytarkung haha insåg efter 5 minuter att en stor lekhage med mycket klättergrejer måste ordnas snarast. Eftersom hon vägrar vara still så blir ju bilderna sådär, men bättre än inget ☺ Hon är fantastiskt fin och trygg, ska bli kul att få henne tamare, och förhoppningsvis lite mindre rymningsbenägen!

Annons:
Tina Torstensson
2015-02-16 08:47
#1

Grattis! Så fin hon är! 😍

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

anna.fogel
2015-02-16 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Tack! Ja hon är supergullig, med sina tofsar på rumpan 😊 Här kommer två aaaaningens bättre bilder.

Odette
2015-02-17 20:07
#3

Men skruttan då! Att jag inte sett tråden förrän nu, jag som gått här på helspänn och undrat över hur det gått… så skönt att hon verkar så pigg på att komma ut ❤️ Hon har energi som heter duga! Ingen sömntuta här inte 😃

Tycker det var så fint att ni kom och hämtade henne trots avståndet, var väldigt glatt att få vakna till ett sånt samtal på morgonen 😊

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

anna.fogel
2015-02-17 20:14
#4

Vad bra! Jo det kändes rätt att åka! Så kul att få träffa dig med, kul att veta var hon kommer från ☺ Tänkte maila dig, men gissade att du skulle hitta tråden!

Odette
2015-02-17 20:33
#5

Hehe jaa, nu kan jag ju följa henne här! Ska allt hålla ett öga i denna tråd, kul att se vilka hyss hon kan tänkas utsätta er för… ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

anna.fogel
2015-02-18 20:55
#6

Nu har fina Stella fått en rejäl lekhage, hon försöker hitta en väg ut, men har faktiskt lekt lite också! Den är tillräckligt stor så man kan sitta där inne med henne med. Kanske överdrev höjden på hagen lite, men har man ett rymma proffs så ☺

Annons:
anna.fogel
2015-02-18 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Glömde bilden…

Odette
2015-02-19 15:55
#8

Men gud va underbart! Värsta paradiset, går ju ställa in alla möjliga leksaker där ju. Å om dottern har tråkigt nån dag kan hon göra små labyrinter med kartonger, sånt är jättekul för den som är lite pysslig 😃

Bättre att göra en rejäl hage från början än att inse att man gjort den för låg när hamstern försvunnit. Hon kommer säkert att vara lite manisk på väggarna bitvis, en del hamstrar är så. Men huvudsaken hon får komma ut ur buren och väsa av sig lite 👍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

anna.fogel
2015-02-20 00:05
#9

Ja den blev bra! Måste snart bygga ut huset bara 😊 hon har varit i hagen flera timmar idag, man måste ju inte ha koll hela tiden! Första hysset: Har bitit lös massa trådar i en ullmatta, la då ett filt som skydd. Gnagde kvickt stora hål i filten, nu står hagen direkt på golvet.

Odette
2015-02-20 21:23
#10

Haha ja jag ser framför mig hur hon roar sig med mattan… och sen filten, hon tyckte nog att det var en toppenleksak hon kunde förstöra! 😃
Är verkligen perfekt med en hage, jag håller med!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

anna.fogel
2015-02-22 20:21
#11

Tyckte ju att höjden på hagen blev lite väl hög, men för en stund sedan när jag skulle titta till henne fanns hon ingenstans! Men så såg dottern att hon satt precis bredvid hagen, som tur var! Hade väl råkat ställa en hög leksak lite för nära kanten.. hon kan verkligen bli lång nät hon vill! ☺ Nu måste jag öva på att få henne e att sitta still en sekund så jag kan visa nån fin bild på henne!

Odette
2015-02-22 21:34
#12

Haha ja du ser! Men tur att hon inte hann så långt i alla fall😍

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Odette
2015-09-10 23:55
#13

Hur går det med tösen? Lite nyfiken på att höra hur hon är och om hon hittat på några hyss ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: