Annons:
Etiketthamster
Läst 876 ggr
dobbysmamsi
2015-02-10 23:53

missnöjd hamster?

Hej! Min nya hamster på 2 månader beter sig lite konstigt… hon "springer" längs väggen som om hom försöker ta sig ut. Hon klättrar upp på andra våningen och hoppar upp som om hon försöker hoppa ut igenom plasten… hon är jätte pigg och springer runt i buren hela tiden. Kutar fram till min hand så fort jag stoppar ner den. Trivs hon inte? Eller vad kan det vara ?

Annons:
Cireea
2015-02-10 23:57
#1

Hon är rastlös! 🙂Allra helst unga hamstrar har massor av energi och då behövs mycket aktivering för att dom ska liksom känna sig nöjda. 

Ett tips är att sätta in ett Hjul till henne, dock ett ganska stort (minst 20 cm men gärna ännu större) så hon kan springa i det. Se till att hon är rak i ryggen så hon inte skadar den.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

dobbysmamsi
2015-02-11 00:04
#2

Konstigt nog har hon ett Hjul, massa att klättra på och massa spån att gräva i! Men hon kanske växer i från det :) tack för svar!

Cireea
2015-02-11 00:09
#3

Hur ofta tar du ut henne ur buren? Och hur länge får hon vara ute?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

dobbysmamsi
2015-02-11 06:20
#4

Cirka 1 timme om dagen, tar upp henne när jag ser att hon är vaken.

annlen68
2015-02-11 13:14
#5

Sådär rastlös var Molly när hon var liten också (hon är 7 månader idag). I början hade hon en miniduna som vi sedan bytte upp till en duna multy medium. Hon blev lugnare efter det, men om det beror på att hon blev äldre eller om hon uppskattade det större utrymmet har jag ingen aning om. Kanske en kombination :) Hur stor Bur har du?

dobbysmamsi
2015-02-11 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vet inte mått men en mellan Bur misstänker jag :) stor nog iallafall. Min andra hamster trivs väldigt bra i sin Bur :)

Annons:
uz00x
2015-02-11 18:40
#7

Ja min hamster är lika dan, hon är ca 7 månadr nu och hon skall alltid ut, springer lite i hjulet, sedan skall hon ut igen…Hon har ju dock en massiv Bur på ca 2x1 m

Vissa håller ju på så hur mycket de änn får springa antar jag, men som de över skriver så tror jag det försvinner med åldern. :) Menr ju att buren ser ut att vara i bra storlek c:

Upp till toppen
Annons: