Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1049 ggr
Poro
2/9/15, 7:48 PM

Hamster jätte rädd

Hej så jag fick en guldhamster för en och en halv vecka sen. Den är snart 10 veckor gammal. Så jag pratar med den och så vidare. Jag brukar alltid ta ut hamster och låta den gå runt och nosa i min säng och den är väldigt nyfiken. Den har alltid vatt okej med det och tyckt om det. Men sen nån gång så skulle jag bära utan den och så bet den mig. Och nu när jag ens kommer in med handen i buren gömmer den sig under sitt Hjul eller i en hörna. Vad har hänt vad ska jag göra?

Annons:
hamster58
2/10/15, 10:24 AM
#1

Hej.Bara fortsätt succesivt  plockar runt hamstern prata locka lite i taget så kommer det av sig självt.Det har funkat för oss.

Mirre395
2/10/15, 10:33 AM
#2

Jag tycker att du ska låta den vara ett tag och vänja sig vid alla nya dofter innan du börjar att hantera honom/henne, det kan vara mycket stressande och leder lätt till att hamstern helt enkelt säger till och biter för att den är rätt eller obekväm. Ta det lugnt när du tämjer den för du kommer aldrig någon vart annars och hamstern blir oftast väldigt osäker i sig själv då. Det kan även vara så att den har ont och inte ville att du skulle komma nära, men troligtvis så blev det bara lite mycket kanske:) Lycka till!

Poro
2/10/15, 8:07 PM
#3

okej Tack så mycket jag göra så! #2

Upp till toppen
Annons: