Annons:
Etikettguldhamster
Läst 815 ggr
Patriszija
2/8/15, 11:43 AM

Uppfödare och transport?

Jag håller på att starta igång en uppfödning och förväntas ta första kullen till våren/början av sommaren. Men hur ska man få tag i nya avelsdjur då många uppfödare bor på andra sidan Sverige :/. Jag bor strax utanför Göteborg och jag har en uppfödare som jag står på intresselista hos nu men man måste ju få hamstrar från andra också så att de inte är besläktade tillslut. Hur brukar transporter bäst gå att lösa? Brukar uppfödare skicka hamstrar eller hur ställer ni er till det. Jag har fått en hamster transporterad till mig och det gick jätte bra men då var det ju en bekant till uppfödaren som körde och det är ju inte alltid så att det klickar så :/.

Annons:
Scorpio97
2/8/15, 11:45 AM
#1

Finns en ifokussajt där man kan söka (eller erbjuda) transport: http://djurtransport.ifokus.se/


//Jessie

GHH
2/8/15, 11:47 AM
#2

Det finns många bra transportsidor på facebook också där du kan hitta folk som åker. 

Jag har fått hamstrar transporterade från både Umea och Göteborg till stockholm och det gick hur bra som helst 😃

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Patriszija
2/8/15, 11:54 AM
#3

Låter ju jättebra hoppas bara att de finns transport när man väl tingat en hamster så man inte står där utan transport och redan betalat :/. Men får väl slita vara så nojig kanske haha :)

Cireea
2/8/15, 1:26 PM
#4

Jag är själv uppfödare och har fått skicka hamstrar med de som åker sträckorna jag söker. Jag har hamstrar som åkt till Gävle, Göteborg, Stockholm, Östersund, Jokkmokk och ja.. lite överallt 😃 Ibland tar det såklart lite tid att hitta transport men oftast är inte uppfödare omöjliga. 

Jag brukar kunna hålla ungar som ska iväg en bit tills transport löst sig. Ibland tar det några dagar. Ibland veckor. Man får vara tålmodig 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Patriszija
2/8/15, 1:41 PM
#5

#4 Låter ju toppen att du håller dom tills de löst sig (såklart inte hur lång tid som helst) :) Då kanske man kan börja våga skriva upp sig på intresselistor där man hittat de man söker oavsett vart i landet det är! :)

Cireea
2/8/15, 1:42 PM
#6

#5 Absolut, man kan ju inte hålla i flera månader men oftast löser sig transporten relativt fort, på ett eller annat sätt. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: