Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1150 ggr
Emel
2015-02-07 00:43

Mina Hamstrar

Hallå!

Nu börjar både hjärterum och stjerterum fyllas med hamstrar igen. Ska så småningom börja avla på Guldhamster (igen). Födde upp Guldisar ett kort tag för ett par år sedan, tog 3 kullar men kände att jag ville "satsa" mer på vovven och skolan så det blev inga fler bebisar. Nu vill jag köra på Svartbeserat/viltbaserat/gult i främst långhår och förhoppningsvis lite satin. Mitt "mål" är att få fram en Svart DS Lh satin som är frisk, alert och nyfiken, har underbart temperament, i linje med SHF-standard (utseende Guldhamster) samt utseende enligt mina egna tankar kring hälsosam och snygg Guldhamster. <- Mitt avelsmål i form av en liten hamster <3

Kommer registrera mina oreggade guldisar i SHF och försöka delta i nån utställning för att ev använda dessa i avel. 

Haft en guldiskull sensommaren -13 mellan Pussel (Choklad skp/vit) och Boris Jr (NF) där min bästa vän övertog två av ungarna, Meck-Mulle (Choklad) och Amnesia (Choklad BA). Nu bor dock Mulle här sedan ett tag tillbaka. Ingen planerad kull, parades och föddes när min mamma passade dem under ett par månader. Fick hjälp av min vän som kom var dag till ungarna sen fick jag ta ansvaret när de var 2,5v. 

BEBE - Svart DS Kh

Född september -14 

EMMA - Silvergrå bandad Kh

Min inneboendes hamster som man kan säga är min nu :P

MECK-MULLE  - Choklad Lh

Född september -13. Egenuppfödd 

Mamma: Choklad skp/vit Kh Pappa: Normalfärgad Kh <- Släkt till min första "avelshane" Boris (född08).

MISS GARRISON - Silversvart Bandad Lh

Född 26/12-14. 

Mamma: Fay Choklad kh Pappa: Whiskey Silversvart bandad Lh (Rexbärare)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Annons:
Emel
2015-02-07 00:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Sen har jag mina fantastiska Dvärghamstrar.

Au (Guld) - Hona. Gul/vit/med ål och ljusa klarröda ögon. Bodde med Ag tills de började ogilla varandra.

Ag (Silver) - Hona. Gul/grå/vit/med ål och röda ögon

Vit &Skit - Två honor, 1 saphire (typ) och den andra beige/gul/me dål och röda ögon. 

Ajfan - Agoutihona som bits som attan…. Hon ska vara renrasig Vintervit om jag minns korrekt.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
2015-02-07 00:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Miss Garrison

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
2015-02-07 00:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Bebe

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
2015-02-07 01:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

Bilder på Au och en på tjockisen Ajfan.

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emel
2015-02-07 01:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hur som helst…. så hoppas jag på friska, pigga och gulliga hamstrerungar när rätt tid/tillfälle är kommen ;)

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Upp till toppen
Annons: