Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1006 ggr
CamillaS
2015-02-01 12:15

♡ Välkommen hem Blåtassens Freja ♡

Efter en lång resväg enda från Umeå ner till Stockholm så har nu lilla Freja kommit till mig. Hjärta
Igår åkte jag och en annan tjej till reptilmässan i Solna och mötte upp transportören som hade min lilla tjej med sig.
Så nu är hon äntligen hemma! Än så länge så har jag bara låtit henne vara så hon får boa in sig ordentligt i buren innan vi börjar bekanta oss med varandra. Men kan verkligen inte låta bli att sitta vid buren och titta på vad hon har för sig. Tror att jag fick hem en mullvad istället för en hamster. Skrattar Hon älskar att gräva!
Det första hon gjorde när hon gick in i ett av husen var att gräva en gång under huset haha såg väldigt kul ut!Gapskrattar
Jag hoppas att hon känner sig redo snart så jag får hålla på med henne lite mer.Kär
Tog några dåliga snabba mobilbilder på henne. Bättre bilder kommer senare när vi blivit mer kompisar.Skämtar

Freja har precis landat i buren

Kikar fram ur huset

Leker mullvad

Gräver i sanden

Annons:
Cireea
2015-02-01 13:28
#1

Hoppas ni ska trivas ihop❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tintin_020423lilja
2015-02-01 14:19
#2

Så gullig! ;-)

CamillaS
2015-02-01 14:39
#3

#1 Ja det hoppas jag med. 👍

#2 Ja visst är hon. 😍

Mirre395
2015-02-01 16:28
#4

Åh så fin! Supersött när hon gräver!;)

AnnaCDSG
2015-02-01 22:01
#5

Aww, hon är jättefin! 😍

CamillaS
2015-04-03 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10
#6

Oj, oj har varit riktigt dålig med uppdateringen ser jag. :P
Men ja det har nog berott på ett och annat också. Freja och jag har inte riktigt kommit överräns från första början då det råkade hända en liten incident när hon var mindre. Men den historien orkar jag inte skriva nu. 
Så jag har fått jobba väldigt mycket med henne pga det för att bättra på hennes självförtroende för mig då hon har varit väldigt rädd för mina händer troligen pga det som hände.
Men som sagt med mycket hantering och gos så har hon blivit en normal aktiv liten hamster som älskar att vara ute och vill aldrig in i buren igen haha

Men ikväll när jag hade henne ute så passade jag på att ta lite bilder på henne som jag tänkte dela med mig av. 🙂
Hon har blivit så stor och fin, min lilla tjej!😍

Annons:
MaaariaS
2015-04-03 00:41
#7

Fin ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridelin
2015-04-03 06:19
#8

Åååå vad söt! Jättefin!

CamillaS
2015-04-03 13:54
#9

Ja visst är hon. 🙂Dom växer så fort dom små liven. Känns som om det var igår hon kom hit. 😃

Cireea
2015-04-03 13:58
#10

ååh min mysiga plutt ❤️Jag visste väl att hon skulle bli lika mysig hos dig som hon var här hemma hos mig. 

Nu har du snart också Aro hemma hos dig ❤️Han är helt underbar med sitt enorma fluff och sin mysiga personlighet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CamillaS
2015-04-03 14:30
#11

#10 Ja det gäller att inte ge upp hoppet och fortsätta kämpa. 👍

Ja ska bli så kul med en fluffboll igen! 😍 Lille Aro är väldigt efterlängtad här hemma! Åh idag är det exakt en vecka kvar tills han anländer till sthlm och jag får hämta hem honom!❤️
En perfekt kombination att ha både en lh och en kh då behöver man inte sakna något pälsslag. Eller jo rex är ju kvar, fast det har jag ju haft så det jämnar ut sig endå. 😉

Cireea
2015-04-03 15:05
#12

Precis! 👍Jag är glad att du inte gav upp utan fortsatte jobba med Freja, det brukar löna sig att vara envis. 

Ja, idag får Aro en alldeles egen Bur när Amun flyttar till sitt akvarium. Dom trivs ju tillsammans men jag vill inte ha dom ihop längre (dom är ju snart 8 veckor).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CamillaS
2015-04-03 15:17
#13

Ja det är jag med! 😃
Vad roligt, får se då vad han tycker om att få bo själv nu. 😛 Jo precis, men det är nog bra träning för honom inför både flytten och för vuxenlivet.

Annons:
Zaviie
2015-04-03 16:34
#14

Så vacker hon är :) 😍

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

CamillaS
2015-04-03 19:41
#15

#14 Ja, en riktig liten gulle tjej! :D

Upp till toppen
Annons: