Annons:
Etikettoff-topic
Läst 897 ggr
MissanTissan
2015-01-30 12:19

Nu har vi öppnat! Missan's Djurhjälp.

Tillsammans med min familj har vi äntligen startat en djurhjälp. (Vi har byggt burar, skaffat hem nödvändigheter och jobbat på att få igång det här en längre tid men nu äntligen är det fixat och klart.) Imorgon åker vi till dom närmsta veterinärer och lämnar våra kort så avlivningshotade djur får en andra chans.

Behöver du hjälp med att omplacera ditt djur? Ta en titt in hos oss!

http://missansdjurhjalp.weebly.com/store/c1/Featured_Products.html

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Roonja
2015-01-30 12:51
MissanTissan
2015-01-30 12:52
#2

Tack!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Mirre395
2015-01-30 14:12
#3

Jättekul att se sånt här!:) Det finns så många djur som inte har något hem just nu:(

MissanTissan
2015-01-30 14:45
#4

Jo! Är överlycklig att vi äntligen kan ta hem djur och faktiskt göra skillnad! :)

Jo det är ju så. Känns som det kommer bli många kaniner och katter här..

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[[dvärgkaniner]]
2015-01-30 22:05
#5

#4 Ja,Det är ju väldit mycket kaniner som söker hem tycker jag.

[[dvärgkaniner]]
2015-01-30 22:09
#6

Det är ju också synd att vissa avlivar djur som är helt friska för att man ska typ flytta eller liknade :( Bra att du har öppnat ett ställe där man får djurhjälp 🙂 Kan du fixa bilder på din sida är så nyfiken på hur det ser ut 🙂

Annons:
Imasy
2015-01-30 22:18
#7

Jag tycker det är ett jättebra initiativ, varenda djurhem behövs idag. Bara när det gäller katter beräknar man att det behövs 2000 st till för att täcka behovet.

Men efter en koll på din sida, så kan jag inte finna något om paragraf 16 tillståndet?

MissanTissan
2015-01-30 22:32
#8

#6 har linkat hemsidan så du kan klicka in och kolla själv! :)

#7 Tack, jo det är det som är grejen! Ja.. Katter är dock nog det djuret som kommer vara mest komplicerat för oss men jag har redan hittat ett jourhem om det skulle dyka upp någon katt i snartiden, sen har jag själv plats för max 4 katter i nuläget. 

Jag har pratat med både länsstyrelsen och jordbruksverket.  :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Imasy
2015-01-31 10:22
#9

#8

Fast ska man omplacera djur på detta vis måste du ha ett tillstånd. När det gäller katter tror jag gränsen går vid 3/år om jag inte missminner mig.

Det blir ju att räknas som en verksamhet på ett helt annat sätt än ett vanligt djurägande. Dock har jag upplevt att de (LST) inte är lika noga att man måste ha tillstånd när det gäller smådjur/akvariefiskar.

Så jag tänkte mer för din egen skull, att de har godkänt att du omplacerar djur så du inte hamnar i klistret själv. Och om inte annat så inger det ju ett helt annat förtroende att kunna säga att ens djurhem är inspekterat och godkänt av myndigheterna :)

MissanTissan
2015-01-31 19:18
#10

Det är påväg! :)Jag har pratat med dom, så det kommer snart.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: