Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 896 ggr
Majaa12
1/29/15, 5:28 PM

Vilket bottenmaterial?

Jag tror att jag har blivit allergisk mot bottenströ i trä. Går det att ha torv eller sandlådesand eller något annat som Bottenmaterial? Har funderat på carefresh men tycker att det är lite för dyrt.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Fiona1234
1/29/15, 7:39 PM
#1

Jag vet flera som har torv det men inget jag skulle rekommendera. Har varit med om flera stall med torv/torvmix, det är hemskt! Dammar och det blir en svart beläggning över precis allt :P Det möglar även väldigt lätt i tex akvarium pga den instängda ytan, så nej, jag har ingen bra erfarenhet av det. Hampaströ/lättströ är jättebra! Jag är småkänslig emot damm och det är det bästa jag prövat! Jagg köpte 2 st 20kg balar idag för endast 99kr/st och det är bland de bästa ströet jag har provat! :) Toalätt är även super! :) Det är perfekt för dammallergiker :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Majaa12
1/29/15, 8:32 PM
#2

Lättströ har jag just nu och de är det jag har blivit allergisk mot ;) Toalätt skulle jag kunna använda. Vet du hur det är med sandlådesand? :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Surpan
1/30/15, 10:48 AM
#3

Att bara ha Sand i buren låter ju lite intressant..

/Surpan

Fiona1234
1/30/15, 11:12 AM
#4

Ja Sandlådesand kan man ha. Finns 20 kg för 39kr på Bauhaus. Men tänk på att hamstrarna gärna kissar i det :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
1/30/15, 5:56 PM
#5

Jag har haft sandlådesand i buren :) Vet inte hur din hamster är men min hamster kissade i lådan även om det var samma Sand på botten och i toaletten ;)

ItsAlvaa
1/31/15, 8:19 AM
#6

#4 Fast hamstrar kissar och bajsar väl lite överallt? I alla fall min hamster, Keira. :D

Annons:
Frosstis
1/31/15, 12:46 PM
#7

#6 Har du ingen toa ? Hamstrar e renliga djur o väljer oftast nåt hörn o kissa i, ställ en toa där med Sand :)

ItsAlvaa
2/3/15, 7:53 AM
#8

#7 Jo jag har en toa, men hon bajsar till och med i det lilla huset jag har köpt. 
Det stör mig inte, men det blir like jobbigare att städa buren. :D

Dvärgvädur
2/3/15, 2:52 PM
#9

#8 Hamstrar går på toa lite var som i buren, men lär sig ofta att kissa i sandbadet.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Majaa12
2/3/15, 4:41 PM
#10

Tack för alla svar! Använder kutterspån och carefresh och det funkar bra än sålänge :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Upp till toppen
Annons: