Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 909 ggr
HamsterPärlan
2015-01-27 17:57

Kladdigt öga

Min hamster har fått ett kladdigt öga och hon har det stängt hela tiden. Jag vet inte vad hon har fått det ifrån. Vi har köpt ögondroppar men jag vet inte hur man ger dropparna till henne för jag kan inte få henne still. Jag vill verkligen ha hjälp för jag älskar verkligen min hamster och jag vill inte att hon ska gå bort. Snälla hjälp mig!

HjärtaHälsningar Pärlan och Alice Hjärta

Annons:
[JeanetteK]
2015-01-27 18:00
#1

Det kan vara bra att vara två stycken. En håller hamstern stadigt så den är stilla. En andra person öppnar försiktigt ögat och droppar i medicinen. 

Lycka till! Det är svårt första gångerna sen vänjer man sig. Och hamstern också.

Besthamster
2015-01-27 18:01
#2

Nu har jag inte ett direkt svar på din fråga, men jag tänkte bara berätta att igår såg vi att min hamster också hade det så.. Vi ringde veterinären och nästa dag hämtade vi ut en salva.. Hon har fått salva nu.. Hoppas verkligen att det inte är något farligt :(

Fiona1234
2015-01-27 20:00
#3

Oftast när hamstrar har lite halv kladdiga ögon när de tex vaknar så är det bara lite morgonglegg som sedan försvinner. Ett inflammerat öga blir svullet och rött och bör behandlas med nån typ av salva. Börjar man hålla på att tvätta osv på ett öga som man inte vet vad som är fel så kan det ge mer skada än nytta…

Men ögondroppar kommer nog inte funka, så be om en salva istället 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: