Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2039 ggr
[hamster kompis]
1/26/15, 6:43 PM

Mineral jord?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte kattgräs till min hamster då fick man med mineral jord jag undrar om det är farligt för hamstrar om de skulle få i sig det? Det är jorden på bilden

Annons:
[hamster kompis]
1/26/15, 6:45 PM
#1

Finns det nå annat man kan ha istället om det är farligt? Spån eller i maten eller kanske i kattsand som jag har till min hamster

Mirre395
1/27/15, 12:52 PM
#2

Jag har ingen aning och vågar inte påpeka något, man jag skulle ta det säkra framför det osäkra. Vanlig blomjord borde väl funka och det är helt ofarligt att ha i buren:) Får jag fråga varför du vill ge kattgräs till hamstern?:)

I-have-a-dream
1/27/15, 2:35 PM
#3

#2 Hon kanske vill att det ska börja växa gräs i buren.

Mirre395
1/27/15, 2:39 PM
#4

#3 Jo, men varför då? Jag skulle inte riskera något osäkert om det inte nödvändigt och jag förstår inte varför TS skulle vilja ha gräs i Buren då?

Mirre395
1/27/15, 2:41 PM
#5

#0 jag kanske missförstod din fråga, eller ska gräset växa i mineraljorden? Om så är så skulle jag i första hand försöka att plantera i blomjord.

Scorpio97
1/27/15, 4:38 PM
#6

Köp vanlig jord, utan mineraler eller gödsel. Det är ofarligt (:

Annars kan du odla i den där jorden, men inte ställa in hela i buren utan klippa av eller dra upp gräset och ge.


//Jessie

Annons:
Fiona1234
1/27/15, 5:07 PM
#7

#4 Det är ganska ofta folk har t.ex. Växter i buren, jag ser inget fel med det. Jag har flertal gånger haft persilja i kruka ståendes i mina akvarium. Det är både bra som aktivering och något gott för dom att äta på 🙂

Köp vanlig blomjord, utan mineraler och annat konstigt 🙂 Jag skulle inte odla i den jorden och klippa av heller, för gräset har ju ändå vuxit i den mineralrika jorden 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[hamster kompis]
3/19/15, 4:37 PM
#8

Tack för era svar jag tog vanligt spån hahahhah. Han dog dagen efter jag fråga 😭

[hamster kompis]
3/19/15, 4:37 PM
#9

Så har inte varit inne på länge blev väldigt ledsen

[hamster kompis]
3/19/15, 4:38 PM
#10

Så har inte varit inne på länge blev väldigt ledsen

Mirre395
3/19/15, 5:05 PM
#11

#9 Beklagar sorgen, kram❤️

Upp till toppen
Annons: