Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

Guldhamster avel,genetik,uppfödning,guldhamster hälsa,beteende,kosthållning,guldhamster Campbells avel,genetik,uppfödning,campbells hälsa,beteende,kosthållning,campbells Kinesisk avel,genetik,uppfödning,kinesisk hälsa,beteende,kosthållning,kinesisk Roborovskis avel,genetik,uppfödning,roborovskis hälsa,beteende,kosthållning,roborovskis Rysk-vintervit avel,genetik,uppfödning,vintervit hälsa,beteende,kosthållning,vintervit Hybrider avel,genetik,uppfödning,hybrider hälsa,beteende,kosthållning,hybrider Hamster burar,tillbehör,inredning bildtråd utställning tävlingar minneslund andra-djur off-topic sajten,ifokus säljes,köpes,erbjudes,sökes övrigt
hälsa,beteende,kosthållning,vintervit

Mineral jord?

2015-01-26 18:43 #0 av: [hamster kompis]

Jag köpte kattgräs till min hamster då fick man med mineral jord jag undrar om det är farligt för hamstrar om de skulle få i sig det?

Det är jorden på bilden

Anmäl
2015-01-26 18:45 #1 av: [hamster kompis]

Finns det nå annat man kan ha istället om det är farligt? Spån eller i maten eller kanske i kattsand som jag har till min hamster

Anmäl
2015-01-27 12:52 #2 av: Mirre395

Jag har ingen aning och vågar inte påpeka något, man jag skulle ta det säkra framför det osäkra. Vanlig blomjord borde väl funka och det är helt ofarligt att ha i buren:) Får jag fråga varför du vill ge kattgräs till hamstern?:)

Anmäl
2015-01-27 14:35 #3 av: I-have-a-dream

#2 Hon kanske vill att det ska börja växa gräs i buren. 

Anmäl
2015-01-27 14:39 #4 av: Mirre395

#3 Jo, men varför då? Jag skulle inte riskera något osäkert om det inte nödvändigt och jag förstår inte varför TS skulle vilja ha gräs i Buren då?

Anmäl
2015-01-27 14:41 #5 av: Mirre395

#0 jag kanske missförstod din fråga, eller ska gräset växa i mineraljorden? Om så är så skulle jag i första hand försöka att plantera i blomjord.

Anmäl
2015-01-27 16:38 #6 av: Scorpio97

Köp vanlig jord, utan mineraler eller gödsel. Det är ofarligt (:

Annars kan du odla i den där jorden, men inte ställa in hela i buren utan klippa av eller dra upp gräset och ge. 

//Jessie

Anmäl
2015-01-27 17:07 #7 av: Fiona1234

#4 Det är ganska ofta folk har t.ex. växter i buren, jag ser inget fel med det. Jag har flertal gånger haft persilja i kruka ståendes i mina akvarium. Det är både bra som aktivering och något gott för dom att äta på Glad

Köp vanlig blomjord, utan mineraler och annat konstigt Glad Jag skulle inte odla i den jorden och klippa av heller, för gräset har ju ändå vuxit i den mineralrika jorden Glad

Anmäl
2015-03-19 16:37 #8 av: [hamster kompis]

Tack för era svar jag tog vanligt spån hahahhah. Han dog dagen efter jag fråga 😭

Anmäl
2015-03-19 16:37 #9 av: [hamster kompis]

Så har inte varit inne på länge blev väldigt ledsen

Anmäl
2015-03-19 16:38 #10 av: [hamster kompis]

Så har inte varit inne på länge blev väldigt ledsen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.