Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 731 ggr
cleia80
2015-01-23 11:12

Har hamstern diabetes? Guldhamster

En köpare till mig skriver "dricker väldigt mycket och kissar mängder. Vi byter kiss-sand varannan/var tredje dag och väntar vi längre än det så är det en hel sjö av kiss i lådan. Jättekonstigt och lite äckligt (hon blir ju själv blöt och det luktar)"

Själv byter jag Sand till mina varje eller varannan dag, men det blir aldrig nån "sjö av kiss", kan hon ha diabetes eller har de för lite Sand eller för litet sandkar?

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Annons:
Cireea
2015-01-23 11:33
#1

Kan du fråga hur mycket Sand dom har och hur stort sandkaret är?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fiona1234
2015-01-23 11:59
#2

Hänt samma för mig. Jag skulle inte säga diabetes då det är relativt ovanligt för guldhamstrar. Jag fick konstaterad "svår urinvägsinfektion" där det hade bildats små kristaller och hon hade urinsten samt problem med njurarna. Hon fick antibiotika i 1 vecka men hon blev aldrig bra tyvärr. Men det stabiliserades så hon finns kvar idag men kissar och dricker fortfarande. Men hon bör uppsöka veterinär snarast så kan hon ha en jäkla tur! Jag måste dock ha en stor skål med vatten och 2 dl Sand varje dag (ny) i kisslådan då hon har ständiga problem, så om hon åker direkt så får hon slippa problemen jag har iaf :( Urinvägsinfektion är vanligt bland hamstrar då doms kisshål är så nära marken. Men uppsök veterinär, det borde gå bra :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: