Annons:
Etiketthamster
Läst 735 ggr
moawist
2015-01-21 18:50

Sur och deppig

Har upplevt att min hamster (kinesisk dvärghamster) har varit lite mer sur på senaste tiden, hon har alltid varit en surmupp, men nu på senare tid kommer hon inte ut längre och hon har inte ätit lika mycket som hon har gjort tidigare.. Börjar nästan fundera på om inte slutet är nära för den lilla kämpen nu, 2,5 år börjar hon bli. Jag har alltid haft väldigt svårt och blivit väldigt ledsen när husdjur dött och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.

Annons:
Tina Torstensson
2015-01-21 19:29
#1

Usch, vad tråkigt att höra, men 2,5 år är en bra ålder. Om de inte mår så bra, särskilt om de har ont, så brukar de kunna bli ganska sura och sluta äta, så det låter lite som att hon börjar få ålderskrämpor. Vi får hoppas att det går bra ett tag till och att hon inte verkar lida. 

Man lär sig lite att förlora djur med tiden, men man vänjer sig aldrig vid känslan. Det är jättejobbigt. Vi är många här som förstår dig. 😢

Svenska Hamsterföreningens Forum: SHFs FORUM

[Sotis00]
2015-01-22 13:11
#2

Det var så som det hände för min förra, den blev lite sur och kom inte fram lika mycket mer som den brukade. Och den gick bara då och då och åt liite mat.. och gick lika snabbt och sov igen. Sen därefter så dog den 😭

Dvärgis1234
2015-01-22 18:17
#3

Min hamster blev trött sov hela tiden och slutade även att komma ut i handen och äta :(! Din hamster är väldigt gammal för att vara en hamster så det kan vara dax :(!


Upp till toppen
Annons: