Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 6051 ggr
Cecilia75
2015-01-18 16:23

Tumör i örat dvärghamster??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Vad tror ni, visst måste det här vara en tumör i örat hos vår dvärghamster. Var hos vet. Förra veckan då örat bara var rött och fick salva. Hon visste inte varför det var rött. Det röda försvann men under behandlingen växte knölen till detta. Jag tror vi får bereda oss på avlivning men vill gärna höra om någon här har erfarenhet av detta. Veterinären hade aldrig behandlat en dvärghamster förut…

Annons:
Wellcraft
2015-01-18 16:34
#1

Usch, allmäntillståndet ser definitivt inte bra ut på hamstern. Det där går inte att göra så mycket åt, det mest etiska i detta fall skulle jag säga är avliva.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Whippetgerbilen
2015-01-18 16:37
#2

Håller faktiskt med #1

Hamsterns tumör ser illa ut, så det bästa för hamstern är att boka tid för avlivning tyvärr 😕

Dogs is my world ♥

Cireea
2015-01-18 16:54
#3

Nej men oj! Lille vännen då 😕

Jag håller med de andra två, det är nog avlivning som gäller. Tyvärr!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cecilia75
2015-01-18 17:28
#4

Han är pigg och äter och beter sig helt som han brukar än så länge så det känns svårt men kanske då dags att åka till vet. Ändå. Jag tolkar era svar som att det är en tumör?

Be-Bopz
2015-01-19 00:12
#5

Så länge du ser att han mår bra så ser jag ingen anledning till avlivning, skulle det däremot se ut att vara ett stort problem för honom och du ser att han är starkt påverkad av det han har i örat så bör du låta honom somna in.

Wellcraft
2015-01-19 09:11
#6

Jag utgår mitt svar ifrån hur allmäntillståndet ser ut på hamstern & mitt djuröga sänder skarpa signaler om att hamstern inte mår bra.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
[evilewa]
2015-01-19 13:48
#7

Ser inte bra ut det där! Dock tycker jag det är svårt att se om det är en tumör. Luktar det något? Funderar på om det kan vara kvalster eller en svampinfektion?

[[dvärgkaniner]]
2015-01-20 21:12
#8

Håller med #5

Upp till toppen
Annons: