Annons:
Etikettguldhamster
Läst 928 ggr
Wasabis
2015-01-18 01:56

Grävar Anders!

Min hamster är typ 6 - 7 veckor gammal. Efter jag städade hans Bur i torsdags la jag i extra mycket spån som nån sa jag kunde göra för att han inte ska bli rastlös pga han gräver i väggarna. Men nu vet jag varför han gräver i väggarna, han bokstavligen ÄLSKAR att gräva och göra tunnlar. Han är inte så jätte stort fan av att springa utan han vill gräva. Har ni något tips på leksaker till han som man kan fixa så han kan stilla sina grävar behovdå och då? Släppte ut han lite i ett hamster säkert rum men han satt bara och lukta lite sen ville han tillbaks och gräva. Finns det något mått hur mycket spån man ska ha i? Eller nått? Vill att han ska få motion också!

Annons:
dobbysmamsi
2015-01-18 05:02
#1

Minst 5cm spån brukar jag ha :) gräva är naturligt, min hamster gräver jätte mycket i buren. Han flyttar runt saker släpar papper & grejar! Du behöver inte oroa dig :)

Evovva
2015-01-18 15:06
#2

Du kan köpa ett grävtorn och fylla med spån.  Det brukar uppskattas.

[Pomelo & Gigi]
2015-01-19 20:09
#3

köp en plastlåda gör en bro eller nått så hamster kan komma in i den fyll med rivet papper/toapapper, små kartongbitar, spån mm blanda runt och lägg sen i din hamsters favo godis. Min hamster älskade det och de kan hålla på hur länge som helst. Det är också till deras instinkter att gräva efter mat

Upp till toppen
Annons: