Annons:
Etikettguldhamster
Läst 803 ggr
annakarin_li
2015-01-18 00:43

Undrar om min älskling överlever natten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer hem nu i kväll och ser att min älskling är så trött. Han har aldrig varit en kelig kille, men har nu legat stilla i en fleecefilt i min famn i ca 2 timmar. Verkar tycka om att ligga i famnen och bli klappad. Lilla skrutt, du är ju bara 1 år och 3 månader. Men jag undrar om du klarar natten…

Annons:
Wasabis
2015-01-18 01:48
#1

Kanske bara är trött. Min hamster är väldigt aktiv på nätterna ibland och sen ligga däckad hela dan sen Och titta fram då och då för att kolla läget. Han är absolut inte en kelig hamster heller pga han har så sjukt mycket energi men dem dagarna kan man klappa och mysa med han. Hoppas din hamster blir bra

annakarin_li
2015-01-18 02:01
#2

#1 Tack för dina uppmuntrande ord. Tyvärr har Ludde blivit tröttare och tröttare senaste veckorna och ter sig gammal. Har knappt gått att ta ut honom i rasthagen, då han gömmer sig under en äggkartong och sover. Tror tyvärr inte att han kommer att finnas så länge till. Idag har han svårt att gå och orkar enbart ett par steg innan han somnar om.i fleecefilten. Han försökte tappert att ta sig upp i rören på buren men blev liggande i en krök. Tog ett tag innan jag fick ut honom och nu har jag tagit bort rören så han inte dör av Värmeslag där. Min lilla pälskling, gör så ont att se honom så här. Men jag hoppas att om han somnar in att han kan göra det i min famn som mina tidigare pälsklingar.

Deviance
2015-01-18 06:27
#3

Massor av kramar till er <3

____________

hamstrar & fotografering

annakarin_li
2015-01-18 10:15
#4

Ludde har klarat natten och det trodde jag verkligen inte. Satt med honom inlindad i fleecefilt i famnen fram till kl. 03.00 i natt. Sen behövde jag sova lite men har varit uppe och kollat honom en gång i timmen. Men han har inte ätit eller varit utanför sitt hus. När jag gav honom en massa god mat nu på morgonen för att se om han ville äta så högg han mig. Känns inte som han mår så bra eller att det är så långt kvar för min älskade skrutt.

UlrikaD
2015-01-18 14:17
#5

Beklagar att din hamster är sjuk.
Men om han är såpass ung som han ändå är så kanske han har någon infektion i kroppen. Det är inte så ovanligt.
Isåfall så piggar dom på sig och blir bra igen med hjälp av antibiotika.
Ju längre man väntar desto svårare är det för medicinen att kunna verka men många sjuka hamstrar blir friska med lite medicinsk hjälp.
Och mår han inte bra och inte har mått bra på ett tag så behöver han lite hjälp från matte.

annakarin_li
2015-01-18 16:20
#6

#5 Tack! Vet inte hur jag ska förklara detta, men jag tror tyvärr inte att det är en infektion. Ludde har känts gammal och ändrat beteende från i somras, men känts riktigt gammal och trött de senaste veckorna. Igår var hans beteende precis som när mina tidigare hamstrar gått bort. Om Ludde klarar natten så kommer jag att ringa veterinären i morgon bitti, men tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att medicinera med antibiotika. Min tidigare tjej förlängde jag hennes lidande med 4 v pga av medicineringen. Hade jag vetat det hade hon fått somna in skönt i stället. Men jag ska snart in och kolla lillkillen.

Annons:
UlrikaD
2015-01-18 16:42
#7

Men om han har haft ändrat beteende sen i somras så har han ju mått dåligt ett bra tag.
Jag har helt andra erfarenheter med antibiotika och fått väldigt bra resultat. Men ju snabbare man sätter in hjälpen desto bättre resultat blir det. Har man väntat för länge så kan ju sjukdomen (vad det nu är för något) ha gått alldeles för långt för att antibiotikan ska kunna hjälpa.

annakarin_li
2015-01-18 17:16
#8

Han har haft ett ändrat beteende sen i somras men inte så att jag upplevt honom som sjuk. Då hade jag ringt veterinären direkt. Däremot betett sig gammal. Han har varit trött men sen efter någon dag piggnat på sig och varit aktiv, 4-5 timmar i rasthagen varje kväll. Så ter sig inte en sjuk hamster av mina tidigare erfarenheter. Han har alltid ätit och haft bra aptit. När jag sa att jag inte hade god erfarenhet av antibiotika beror på att Busan fick livmoderhalscancer och de gav 2 kurer trots att hon vid ena tillfället var på väg att förblöda av tumören som sprack och jag körde iltransport med henne till Roslagstull. När Smulan sen fick blödningar ( och veterinären senast det var livmoderinflammation) valde jag att hon fick somna in än att utsättas för samma hemska som Busan.

annakarin_li
2015-01-18 19:25
#9

Ledsen men nu uppdaterar jag igen. Jag är en mycket glad matte till Ludde men något förbryllad. Som sagt i går kväll/ natt tedde han sig döende. Nu har jag fått upp honom och han är inte ett dugg intresserad av att kela/ bli buren ( vilket är normalt för honom). Jag har gett mat han älskar och han har ätit både ett par ärtor, lite pannkaka och lite rå köttfärs. Känns så skönt med tanke på att han inte ätit på ett dygn! Men han ser lite gammal och ruggig ut i pälsen. Nu håller jag tummarna för att det bara var en trötthets kväll!

Upp till toppen
Annons: