Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 602 ggr
noraa
1/17/15, 3:34 PM

vad är fel på han?

Min hamster har länge varit tam, kommit fram när man ropar hans namn och hoppat upp på handen osv. men nu har ja märkt att han blivit rädd för alla….han har börjat springa o gömma sig så fort man säger hans namn….osv , vad är de som är fel? hur kan jag få han att bli som innan??

Annons:
Cireea
1/17/15, 3:37 PM
#1

Oftast när hamstrar ändrar beteende hastigt så kan det ha att göra med en sjukdom eller smärta. 

Eller så kan något skrämt upp honom, har ni andra djur än hamstrar som kan ha varit på buren och skrämt honom?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Scorpio97
1/17/15, 3:37 PM
#2

Kan vara att han har ont eller liknande, och då är det bäst att du kollar upp honom hos veterinären.

Annars kan det bero på att någon har skrämt honom. Jag vet såklart inte hur många som har hanterat honom, men någon kanske har råkat göra för plötsliga rörelser eller ljud så han blev rädd?


//Jessie

noraa
1/17/15, 3:40 PM
#3

#1 ohh :( nej vi har inga andra djur

#2 varför är de så att hamstrar blir rädda när dom har ont? kan de vara så att på sistonde har de varit väldigt mkt ljud hemma kanske? på sistonde har ja väll börjat ta upp han utan att vänta på att han ska komma upp i handen själv, utan mer när han nosar på mig så lyfter jag han. kan de vara det? :( blir så ledsen nu , dummma mig!

Scorpio97
1/17/15, 3:43 PM
#4

#2 Om hamstern gör ont kan det göra mer ont när någon tar i den. Vissa reagerar genom att bli aggressiva, medan andra kopplar ihop människor med smärta och blir skygga. Men jag tycker du ska höra med en veterinär. 

Då tycker jag du ska låta bli att ta upp honom, och från och med nu vänta tills han frivilligt kommer upp i handen.


//Jessie

wildalia
1/19/15, 12:41 AM
#5

Jag hade en guldhamster som hade ont, hade bla ett stort varraktig sår på hela magen. Jag behandlade honom och han var aldrig rädd eller aggresiv eller elak. Han bet mig aldrig fast jag lade honom på rygg och tvättade honom på magen m.m. Han var och är väldigt tam. Om man lyfter en hamster och han beter sig konstig så har han kanske ont men springa och gömma sig innan du tar i den låter inte bra. Du får observera honom mera och se om du kan komma på varför han inte vill komma. Det låter mer som att han har blivit skrämd av ngt.

Upp till toppen
Annons: