Annons:
Etikettbildtråd
Läst 772 ggr
Cireea
2015-01-13 17:38

Nordiska gudar *BILDTRÅD*

Här kommer en bildtråd för bebisarna mellan Celine och Daim. Bebisarna är i skrivandets stund nio dagar gamla och har nu fått sina namn. Trycket har varit enormt på den här kullen så de flesta finns det redan intresse på! 

Föräldrar: Celine (Normalfärgad, lh) & Blåtassens Daim (Choklad ba, kh)
Morföräldrar: Celine's mamma är offwhite bö (lh) och hennes pappa är Nf (lh)
Farföräldrar: Daim's mamma är sobel bö (kh) och hans pappa är choklad (kh)

Länk till hemsidan: Blåtassens sjunde kull

Hanar: 
Blåtassens Loke - Rost ba
Blåtassens Oden - Normalfärgad ba 
Blåtassens Heimdall - Normalfärgad

Honor: 
Blåtassens Ran - Rost ba 
Blåtassens Freja - Normalfärgad


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-01-13 17:38
#1

Bilder borttagna på trådskaparens begäran.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RyuNeko
2015-01-13 18:12
#2

Åh, hjälp, vad underbara man kan vara! Så små och sockersöta! riktigt ögongodis! Fast utan risk för diabetes, tack och lov… Men grattis till småttingarna och de stolta föräldrarna! *Sitter och beundrar dem*

Cireea
2015-01-13 18:54
#3

#2 Haha tack så mycket :) Själv sitter jag och beundrar dom på håll. Bebisar smiter ut boet och Celine bär tillbaka, oerhört underhållande 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

HamsterPärlan
2015-01-13 19:17
#4

Så söta var är din hamsteruppfödning

HjärtaHälsningar Pärlan och Alice Hjärta

Cireea
2015-01-13 19:19
#5

#4 I Umeå 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Fridelin
2015-01-13 19:39
#6

Fy vad söta!!! :O

Annons:
Cireea
2015-01-13 20:11
#7

#6 Riktiga gospluttar! 

Som jag sa är det ett enormt tryck på kullen och bilderna hann inte mer än komma ut förrän alla skulle tinga just sin bebis. 

Hanar: 
Blåtassens Loke - Rost ba (Tingad, Claudia)
Blåtassens Oden - Normalfärgad ba (Tingad, Emilia)
Blåtassens Heimdall - Normalfärgad (Tingad, Elina)

Honor: 
Blåtassens Ran - Rost ba (Stannar)
Blåtassens Freja - Normalfärgad (Otingad)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-01-15 13:38
#8

Bebisarna är 11 dagar gamla  och utvecklingen är lika rasande snabbt som vanligt. Freja är fortfarande otingad 🙂 

Bilder borttagna på trådskaparens begäran.

Och så till sist även en fin bild på mamma Celine, hon är så duktig! 

Celine


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

William86
2015-01-15 16:18
#9

Fy va söta!!!!! Säljer du?


Cireea
2015-01-15 16:50
#10

#9 Haha ja 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Odette
2015-01-15 22:39
#11

Du är inte rädd att stressa mamman när du tar ut ungarna såhär tidigt för att fotografera? Bara en tanke, det var längesedan jag såg bilder på så små guldhamstrar här på forumet så man blir lite fundersam. Förstår att de inte är uppe från boet någon längre tid men honan kan ju bli stressad bara av att hon känner att någon har varit i boet och kollat.
Personligen skulle jag inte plocka upp dem på detta sätt, för om det då börjar försvinna ungar från boet vill jag vara säker på att det inte är pga mig och min egen iver..

Men det är jag det, alla är väl olika.  Menar inget illa, det är ju upp till var och en såklart :) Men tänker ändå att det kan vara bra att påpeka så att nybörjare inte missar riskerna med att pilla med ungarna de första två veckorna (en del kanske inte ens tänker på att mamman kan bli stressad).

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cireea
2015-01-15 22:43
#12

Hon är inte stressad nej.  Brukar inte plocka upp dom förrän närmare två veckor annars men Celine är helt lugn när jag plockar i buren och med ungarna. Hon låter mig ta upp dem utan problem så därför har jag tagit bilder och plockat med dom då hon tillåter. Jag brukar då alltså INTE ta i ungarna om jag märker att mamman blir stressad av min blotta närvaro redan då jag bara fyller på med mat i buren. 

Och dom är uppe ur boet mer eller mindre ständigt bara för att få det sagt också. Celine orkar knappt bära in dom utan gör det halvhjärtat, sådär halva vägen sen släpper hon för att det inte är någon mening. En in = en ut, ungefär så.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-01-15 22:51
#13

Och jag förstår att de som får ungar inte lägger upp bilder här tidigare även om mamman inte är stressad osv. då medlemmar här i forumet är duktiga på att hoppa på folk, och ganska rejält också. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2015-01-15 22:59
#14

- Slutar med denna bildtråd och fortsätter inne på Guldhamster iFokus


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Odette
2015-01-15 23:11
#15

Okej, ja det är ju så olika det där! En del honor blir ju stressade bara man pratar vid buren eller kommer med mat, men då tror jag de flesta respekterar att hon vill ha dem ifred 🙂

Ja det är möjligt att det blir påhopp ibland, är inte här så jätteofta numera. Men jag tycker att det är viktigt att alla förstår varför man ska vara försiktig. Istället för att hoppa på folk kan man väl fråga och kolla av läget/informera om att det kan vara riskabelt om mamman blir stressad. Är aldrig roligt för nån om man känner sig påhoppad, det går att föra en vettig dialog utan att klösa ögonen ur varandra :)
Det är ju inte förbjudet att fota små ungar- det är upp till var och en hur man vill göra.
Jag ser inget fel med att folk reagerar, så länge de håller en bra ton och respekterar att alla inte gör som en själv kanske tycker ^^

Men då behöver jag inte vara orolig för dessa bebisar iaf, hoppas du inte tar illa vid att jag ställde frågan :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cireea
2015-01-15 23:30
#16

#15 Jag förstår hur du menar och är väl medveten om riskerna. Det är ju dessutom bra att du vill informera andra om att man inte ska röra vid ungarna om man inte är säker på att honan är lugn och stabil. 

Folk i hamstervärlden verkar inte riktigt känna till mig, eller min uppfödning, och tar mig allt för ofta  för en oerfaren nybliven hamsterägare så därför blir jag lite stött varje gång någon frågar om jag ens vet vad jag håller på med - där svaret är: självklart vet jag det. Jag var väldigt noga med att pejla in Celine innan jag var helt säker på att ungarna gick att lyfta. Snart ber hon mig plocka bort dom för hon verkar börja bli less på att dom klättrar på henne (haha lite sådär småkul mitt i allt det här seriösa) 

Det har redan varit en jobbig vecka för mig och därför är jag otroligt känslig för allt som har med min uppfödning att göra, så jag kanske låter otrevlig och stött mest för att jag inte orkar bli trampad på mer. Därför går jag in lite i försvar med en gång då jag helt enkelt inte orkar med att bli tilltalad som en okunnig människa. 

Hoppas du förstår och även ni andra som kommer läsa tråden. Jag är inte arg men jag är bara otroligt upprörd sedan innan vilket har lett till att jag inte alls känner för att lägga ut mer bilder på ungarna då jag inte vill att andra ska uppfatta min uppfödning eller mig som oseriös.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Odette
2015-01-15 23:35
#17

#16 Jag tycker du svarade allt annat än irriterat, så du tog det bra för att det ska ha varit en dålig vecka. Det får du pluspoäng för 👍
Ibland kan jag bara inte låta bli att fråga och då är det oavsett vem det gäller ^^

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Upp till toppen
Annons: