Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1294 ggr
mermaidVSsailor
2015-01-12 19:58

Pipande hamster!!!!

Jag köpte min dvärgis Pepsi för lite mer än en vecka sedan och 2-3 ggr har jag hört honom pipa, riktigt högt (!) när han är i sitt hus! Vad kan det vara, börjar bli bekymrad :/ Är det som han drömmer tro, verkar märkligt för han gör aldrig så när han är vaken… Han verkar må bra för övrigt, han är en nyfiken hamster som älskar att leka och gosa… Någon som vet vad det kan vara ? Ska jag kanske köpa en kompis till honom ?

Put your guns away it´s teatime

Annons:
Cireea
2015-01-12 20:01
#1

Dvärghamstrar ska bo två och två, det är lag på det. Var är han köpt?

Angående pip så brukar några av mina guldhamstrar pipa lite ibland när dom bökar runt i boet, när dom sover eller när man är och fixar runt burarna :) Så jag skulle nog inte säga att det är någon fara om han piper lite.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mermaidVSsailor
2015-01-12 20:08
#2

Okej, tack! Han är från en djuraffär, hade planerat att köpa från uppfödare men blev helt förälskad när jag såg honom så jag kunde inte motstå. Ok, har helt klart bestämt mig för att köpa en kompis till honom iaf. Han förtjänar det bästa ! :) Blir nog en vintervit tjej , men funkar det då jag kan tänka mig att han är Hybrid ? (är inte säker dock…)

Put your guns away it´s teatime

Cireea
2015-01-12 20:13
#3

#2 Varför ska du skaffa en hona till honom? Du förstår väl då att det blir massor av bebisar? 🤔

Det är inte alltid det funkar när djuret är en Hybrid, vissa funkar medan andra inte gör det. Risken är dock stor att dom kommer få sättas i separata burar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mermaidVSsailor
2015-01-12 20:15
#4

Ok ska jag skaffa en till hane då ?

Put your guns away it´s teatime

Cireea
2015-01-12 20:17
#5

Ja, om du har en hane bör du skaffa en hane som kompis då jag inte rekommenderar dig att avla på en affärshamster.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

mermaidVSsailor
2015-01-12 20:19
#6

Ok, jag kör på det då :)

Put your guns away it´s teatime

Annons:
Upp till toppen
Annons: