Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 762 ggr
HunterLily
1/8/15, 7:49 PM

Hjälp,alldeles för smal!,

Min hamster hane är nu 1år. Han är en guldis som verkar vara ganska liten i typen. Jag vägde honom nu igår och såg att han vägde endast 122g! Jag har alltid fritilgång till mat och han har "godis". Jag ger honom grönsaker och pasta. Finns det mer jag kan göra! Visa gjärna bild på en "tjock" hamster vs small.

Kaninhoppning

Annons:
Deviance
1/8/15, 8:50 PM
#1

Min Hanna vägde runt 150gram+ och jag bytte Foder till henne där jag blandat i mer feta fröer och nötter också mer protein (tror hennes tidigare Foder var proteinfattigt) och jag började ge Barnmat till henne och hon gick efter någon månad upp till 200gram och verkade piggare.

Så mer feta fröer och Barnmat fungerar bra!

____________

hamstrar & fotografering

HunterLily
1/8/15, 10:13 PM
#2

Ok!!! Nu ska det inhandlas Barnmat!

Kaninhoppning

Deviance
1/8/15, 10:15 PM
#3

#2 Tänk på att det ska vara utan salt och kryddor i :)

____________

hamstrar & fotografering

The Idizen
1/9/15, 11:54 AM
#4

Min guldis väger 175 gram tror jag. :)

Gör som #2 sa, babymat och feta fröer. Välj mat som är under 6 mån så slipper du salt och kryddor tror jag. ;D

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

HunterLily
1/9/15, 2:37 PM
#5

Ok, tack #3 & #4

Kaninhoppning

lillablomman
3/29/15, 9:58 PM
#6

Jag har läst att man kan ha i lite lite avokado i kosten under en period om hamstern tappar i vikt. Vet inte om det har någon långvarig effekt men det är i alla fall vad jag hört 😊

//Geraldine, Tut, Ernst-Hugo, Svensson och Gunwald

Blomma Spreading love over the internet Blomma

Annons:
Klarar_Hogberg
3/29/15, 10:24 PM
#7

Är ganska säker på att en hamster inte ska äta Avokado då det är en skenfrukt och är då skadlig.. Så jag skulle inte pröva med det, men ge feta nötter

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Emmaslindh
3/30/15, 3:34 PM
#8

Har du bilder på din hamster? 

Min Kimberly som jag hade tidigare var väldigt fin i kroppen och vägde 125 gram. Det var hennes "normalvikt" och hon var alltså inte underviktig.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Katten med hatten
3/30/15, 6:00 PM
#9

#7 det är själva kärnan som är farlig för hamstrar men det är inte farligt att ge avokado (det gröna) men eftersom det är väldigt fett så rekommenderas det bara till underviktiga hamstrar.

Upp till toppen
Annons: