Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1167 ggr
Deviance
1/6/15, 10:50 PM

Hanna är nog döende

Usch är jätteledsen nu och jätterädd. Tror Hanna lever sina sista dagar nu och det är inte säkert att hon klarar natten. Hörde henne gå ut ur boet förut och fippla med matskålarna sen ska jag gå och kolla till henne (skulle städa buren idag) så ligger hon med stängda ögon utanför boet och andas jätteanfått så jag tar upp henne och hon vill bara ligga och snusa mot min eller mammas bröstkorg. Kollade ögonen också och det såg ut som går starr? Men är nästan 100% säker på att hon inte hade så igår och det är en grå fläck i båda ögonen. Ska ta mig till veterinären imorgon med henne om hon klarar natten. Jätteorolig matte här vill inte förlora henne… Så himla konstigt för hon var livlig igår men så hittade jag henne så hade hon somnat en stund på fönsterbrädan (hon älskar att springa där under uppsikt såklart). Så hon sprang bakom en gardin så kom hon inte fram och då hade hon lagt sig mot en kruka och med gardinen hängandes för och sov som jag hittade henne idag fast inte andfådd som hon är nu.

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
wimla01
1/6/15, 10:54 PM
#1

Hoppas det inte är nån fara med henne❤️Hur gammal är hon?

Deviance
1/6/15, 11:29 PM
#2

#2 hon är nog född typ i slutet av februari så hon är snart 2 år och en grossisthamster så det är ju inte helt oväntat men att det skulle gå såhär fort känns jättejobbigt

____________

hamstrar & fotografering

LillyAmanda
1/6/15, 11:34 PM
#3

Massa styrkekramar till dig

**//Amanda

Deviance
1/6/15, 11:48 PM
#4

#3 Tack <3

Kan ni snälla försöka hjälpa mig fastställa om hon bara blivit gammal eller om några symptom som jag observerat idag kan vara en sjukdom och isåfall vilken?

Igår när jag tog upp henne hade hon ett igenklibbatöga så vi tog vatten på tops och tvättade och sen torkade med en fuktig bomullsrondell. Idag upptäckte mamma och jag de grå fläckarna på ögonen som jag inte tror jag såg igår. Och hon andas väldigt andfått. Hon kan typ somna till på stället men kämpar för att gå omkring. När jag plockade upp henne ur buren idag var hon väldigt kall och ville bara ligga mot bröstet. Nu har jag städat buren och hon går omkring och har sig. Hon har inte ätit någonting eller druckit (eller jo lite när hon var så svag när jag plockade upp henne tömde jag vattenflaskan och bytte vatten och höll den mot munnen och tryckte lite så hon fick lite vatten som hon drack. Men inte alls mycket.

Jag vägde henne och hon vägde ungefär lika mycket som förra gången. Men hon känns tunnare? Mamma funderar på om hon har extra vätska i kroppen bara och det kan vara hjärtsvikt? Jag har upplevt att hon dreglat några gånger förut men ingenting har varit konstigt men nu är hon våt i ena mungipan igen. Jag kollade tänderna men de såg också bra ut. Det var svårt att se hur lång underkäkens tänder var dock…

Ska jag försöka mata henne med spruta och med vad i så fall? Ska jag ta henne till veterinären eller är det bättre att låta henne somna in hemma i lugn och ro ifall vet vill avliva henne?

Sitter och vakar över henne nu och hon har sprungit runt i buren nu. Försökte springa i hjulet men nu har hon lagt sig halvvägs inne i en kartong med hjulet som en huvudkudde.

____________

hamstrar & fotografering

LillyAmanda
1/7/15, 12:24 AM
#5

Jag kan tyvärr inte hjälpa till med symtom. Men ringa till vet och höra sig för skulle jag rekommendera. Har du Barnmat eller något? Lägg in en vattenflaska med varmt vatten så hon är varm. Hoppas åter igen att det går bra. Hoppas du fått svar på något..

**//Amanda

Deviance
1/7/15, 3:54 AM
#6

Hon har somnat in nu och dwt finns inte ord för hur ont det gör just nu. Hur ska jag kunna släppa henne. Vill bara att hon ska vakna och vara pigg och kry ❤️

____________

hamstrar & fotografering

Annons:
Deviance
1/7/15, 3:54 AM
#7

Hon har somnat in nu och dwt finns inte ord för hur ont det gör just nu. Hur ska jag kunna släppa henne. Vill bara att hon ska vakna och vara pigg och kry ❤️

____________

hamstrar & fotografering

Elinim
1/7/15, 8:46 AM
#8

Så jobbigt att höra. Alltid så otroligt tungt att förlora en sådan familjemedlem. 🌺

Cireea
1/7/15, 8:48 AM
#9

Beklagar verkligen förlusten! 🌺 Massor av styrkekramar till dig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mirre395
1/7/15, 8:51 AM
#10

Beklagar sorgen

Mirre395
1/7/15, 8:51 AM
#11

Beklagar sorgen, hon var en helt underbar hamster🌸

Dvärgvädur
1/7/15, 10:33 AM
#12

Åh nej, beklagar…

Det är alltid hemskt när det slutar så, även om man vet att det kommer hända någon gång så får det ändå aldrig hända. Styrkekramar ❤️

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

LillyAmanda
1/7/15, 10:48 AM
#13

Beklagar verkligen♥ Massa styrkekramar ♥

**//Amanda

Annons:
Surpan
1/7/15, 10:54 AM
#14

Beklagar 🌺

/Surpan

Upp till toppen
Annons: