Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Tips på inredning

2015-01-05 11:41 #0 av: Dvärgvädur

Jag behöver idéer på rolig inredning, min lilla hona på 6 veckor vill ha mer aktiviteter i buren! 

Om du vet något din hamster gillar får du gärna länka det, gärna något som innehåller klättringGlad

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Anmäl
2015-01-05 11:44 #1 av: LillyAmanda

Dubbe gillar "grävhörnet". Ett hörn jag har delat av och hällt i en massa chinchillasand, så han kan gräva massor Glad

//Amanda och hamstrarna

Medarbetare på guldhamster och dvärghamster.ifokus.

Anmäl
2015-01-05 11:53 #2 av: Dvärgvädur

#1 Jag har ett sådant hörn i lekhagen och det verkar hon uppskatta. Funderar på att dela av buren med halva spån och halva sand med en lång bendy bridge då hennes sandbad är ganska litet. Skrattar

// Johanna

Anmäl
2015-01-05 22:52 #3 av: linnochprinsessan

https://www.gnagarboden.se/fyndhorna/play-n-climb , böjbar bro är också alltid uppskattat.

Anmäl
2015-01-06 09:32 #4 av: Dvärgvädur

#3 Har 2 stycken böjbara broar i hennes bur och det verkar hon uppskatta. Play n climb är superbra, har en sådan till min andra hamster och även han som är så lat verkar uppskatta den, ska nog skaffa en till henne med Glad

Igår städade jag buren samt ändrade inredning, kan ladda upp en bild så att ni kan ge tips utifrån det Skrattar

// Johanna

Anmäl
2015-01-06 12:20 #5 av: linnochprinsessan

Jag har en töjbar bro och en play n climb till min hamster som inte är så mycket för klättring, men hon verkar gilla den. Vill gärna se din inredning

Anmäl
2015-01-06 18:05 #6 av: Mirre395

Nånting som varigt uppskattat att klättra på är tjocka grenar i buren. Om du tar direkt från naturen så är det viktigt att göra rent ordentligt, detta är även bra för att tugga ner tänderna och slipa klorna på ett naturligt sätt:) Ett liknande naturligt sätt att slipa klorna på och klättra på är att man stoppar in några rejäla stenar, gärna raspiga.

Anmäl
2015-01-07 13:35 #7 av: Dvärgvädur

Här är hennes nuvarande inredning :)

#6 Det tror jag nog hon skulle gilla, ska se om hitta någon stor gren. Har letat efter stenar men inte hittat några, har en ganska stor i andra hamsterns bur. 

// Johanna

Anmäl
2015-01-09 15:17 #8 av: Mirre395

#7 Jättefin bu hon har!:)
Får jag fråga varför hon inte har någon kompis? Eller kanske ni planerar det?
Hon verkar av det jag ser, ha en ganska stimulerande bur redan nu;)
Helt ok storlek för en sån liten tös:) om du vill aktivera henne mer så kanske det är en tanke att skaffa större bur? Med mer yta att leka på. Annars är det jättefint!:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.