Annons:
Etiketthamster
Läst 410 ggr
[Pomelo & Gigi]
2014-12-30 16:58

Hamster från Djuraffär

Hej jag hade tänkt göra en tråd om hamstrar från djuraffär är det någon som har haft en hamster från en djuraffär? Vill bara berätta lite om min erfarenhet av hamstrar från djuraffärer först vill jag säga att alla djuraffärer tar inte hand om hamstrarna på ett dåligt sätt men jag tror det är bättre att köpa hamster från uppfödare eller en lite djuraffär och inte en stor. Jag var för 2 dagar sen på Arkenzoo för att köpa kattsand till katten och eftersom jag älskar hamstrar gick jag och titta på dem de hade och först vill jag säga att de gav ut fel information för på lappen brevid buren stod det bara att det var en dvärghamster och alla som kan hamstrar vet att detfinns fyra st olika arter av dvärghamster. Och i burer var det två dvärghamstrar och sp fort de kom nära varandra började de bråka och bita varandra och jag tror anledningen är för att det var ett Hjul ett hus och en vattenflaska så de konkurerar med varandra och alla som läst på om hamstrar vet att man ska ha lika många hus,hjul,matskålar,vattenflaskor som det är hamstrar efter sätt det sa jag faktiskt till personalen men de verkade inte bry sig…

Annons:
[VampireGirlElvira]1
2014-12-30 17:05
#1

Jag har haft två dvärghamstrar som jag har köpt från en djuraffär. Det var två stycken Roborowskys (stavning) som jag hade. Dom var så pigga och aktiva. :D

Bill&Bull
2014-12-30 17:09
#2

Såklart finns det bättre och sämre djuraffärer. Jag har köpt därifrån och hamstrarna hade långa och friska liv. Dom förtjänar ju såklart också ett bra hem, det viktiga är väl att inte avla på dom. Men sålänge djuret ser välmående ut och butiken är ok så ser jag inget fel med att köpa från djuraffär.

||My Love For Animals Is Immortal||

Olivia8383
2014-12-30 17:31
#3

Problemet är att när man köper från djuraffär så visar man grossisterna att det verkligen går att tjäna pengar på att föda upp hamstrar så som de gör. Ska ni köpa från en djuraffär så får ni se till att få information om djuret ni köper så ni vet vad ni får. Finns det ingen information om djuret ph vaf det kommer ifrån så skulle jag absolut inte köpa! Inte ens till sällskap!

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Upp till toppen
Annons: