Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 408 ggr
[Nampheet]
12/27/14, 5:18 PM

Hur vet jag om dom bråkar??

Hej!

Jag har 2 dvärghamstrar hemma hos mig och dom bor tillsammans.

Men, Dom brukar typ låta, och sen så brukar den ena ligga på den andra när jag lyfter på huset ( medans dom låter då) och hon som jag köpte hamstrarna av säger att dom skäller på varandra. Är det sant?

Och hur vet jag om dom bråkar?

Annons:
Scorpio97
12/27/14, 5:21 PM
#1

Har dom gjort så länge? Händer det hela tiden eller bara då och då?

När dom bestämmer rang är det vanligt att dom piper lite och småbråkar lite. Det är helt normalt och då bör man inte störa dom. Om den ena är på den andra hela tiden så den inte får vara ifred, det blir sår när dom bråkar eller om dom rullar ihop till en boll bör man sära på dom. Man kan sedan vänta några veckor och sedan prova att introducera dom igen om man vill.


//Jessie

Mirre395
12/27/14, 6:06 PM
#2

Gör dem det bara i huset? Det är inte farligt att dem piper lite, det kan vara allt från att få den bästa platsen i boet ( längst underst/i hörnet för värmens skull) till bråk. Gör dem det ofta och du ser att dem försöker skada varandra så bör du separera dem. Det är viktigt att inte separera dem i onödan eftersom att dem kan må väldigt dåligt att bo ensamma efter en väldigt nära relation. När dem ska bestämma rang är det inte heller ovanligt att dem säger till då och då men det brukar bli bättre efter ett tag.

Upp till toppen
Annons: