Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 5737 ggr
[Howres]
12/23/14, 11:02 PM

Hamstern skakar

Hej! Jag har en liten dvärghamster flicka som fyller 1 år i januari. För 2-3 månader sen har hon slutat varit lika aktiv som hon brukat, har varit lite "seg" och gått rätt långsamt. När jag tagit upp henne har hon skakat, känns ungefär som när en mus "tassdarrar" fast jag tror inte att det är det. Hon har även inte riktigt kunnat hålla balansen och har "hoppat" ur handen på mig, något hon inte gjort innan. Hon är världens mysigaste och keligaste hamster och jag är säker på att hon inte är rädd för mig. Någon som vet vad det kan vara? :) /Julia och Katniss

Annons:
Scorpio97
12/23/14, 11:08 PM
#1

Jag tycker det låter som att hon börjar bli gammal. Hamstrar lever ju tyvärr inte så länge, och vissa börjar visa tecken på det redan vid ett års ålder.

Jag vet dock inte vad skakningarna beror på. Om du har någon bra smådjursveterinär i närheten skadar det ju inte med en hälsocheck.


//Jessie

[Howres]
12/23/14, 11:19 PM
#2

#1 Jag ska ringa fågelkliniken imorgon, dem ska vara bra på hamstrar :)

Evovva
12/24/14, 9:57 AM
#3

Har hon börjat tappa pälsen också? Hade 2 som gjorde det precis vid jul för några år sedan. Dom blev rädda och man kunde knappt ta i dom . Dom skakade och vinglade.  Vet inte vad det berodde på. Då jag inte fick tag på en veterinär mitt i jul och nyårshelgerna så gjorde jag vad jag kunde för att dom skulle må bra. Dom åt och drack men skakade och tappade päls. Använde ren aloe Vera på huden i hopp om att det skulle hjälpa till med pälsen. Men tyvärr efter mindre än en vecka så dog den ena och några dagar senare även den andra. Hoppas det inte är likadant med din. Håller tummarna.

[Howres]
12/24/14, 12:30 PM
#4

#3 Nej det har hon inte men jag ska hålla koll.

Upp till toppen
Annons: