Annons:
Etikettguldhamster
Läst 388 ggr
Lova123
2014-12-22 12:19

Stressad/personligheten

Hej för några dagar sedan så fick jag hem en lite guldhamster hane på 5 veckor :) han är extremt söt och ganska sprallig men ändå tam och nyfiken, han springer runt i sin Bur och klättrar och kryper på sina leksaker sen om man sträcker ner handen så springer han dit och sätter sig i handen och får springer runt på min säng lite och klättra på mig och får lite godis, uppfödaren sa att han var den mest pigga och allerta killen i kullen, men tror ni han är springing för att han är stressad (han är inte rädd av sig eller så) eller springig bara för att han har en sån personlighet? Sen var det en sak till, han har inte riktigt lärt sig att dricka ur vattenflaska sade uppfödaren och jag har sett att han varit på vattenflaskan men inte exakt på hål grejen där det kommer vatten men tror ni att han fattat hjr han ska dricka och om han inte gjort det hur lär man honom det?

Annons:
Majaa12
2014-12-22 12:31
#1

Jag tror inte att han är så stressad om han vågar fram till din hand. Ungar brukar vara lite spralliga.

Tror att hamstern lär sig använda vattenflaskan själv. Om du är orolig att han inte får i sig något vatten kan du ställa in en vattenskål tills du märker att han  vet hur han ska använda flaskan. 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Lova123
2014-12-22 13:26
#2

Ja för han kommer direkt om man sträcker ner handen och kliver i den och försöker klättra upp för armen så han är inte rädd av sig utan hur tuff som hällst :) Okej ska se ikväll om jag ser att han dricker annars får jag ställa ner en vattenskål tills vidare :)

Upp till toppen
Annons: