Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 964 ggr
The Idizen
12/21/14, 10:45 AM

Göra egna träleksaker

Hej! Min guldis är väldigt stor, inte tjock men lång och sådär Hans bebisar blev också stora och fina. 😃 Problemet är att leksakerna i djuraffären är helt på tok försmå för honom, och toarulle leksakerna börjar han kunna nu. Så han skulle behöva lite att variera. 🙂

Tänkte att med hjälp av limpistol och träbitar kanske jag skulle kunna få till något kul. Men funderar .. Är det något speciellt trä man ska ha? Tänker om det finns giftiga? Självklart får det ju inte vara träflisor eller. 

Behöver något som är lätt att få tag i och billigt, helst kunna köpa på byggmax ..

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Shalin
12/21/14, 11:02 AM
#1

Jag skulle inte rekommendera några pinnar utifrån iallafall, för det misslyckades jag totalt med 😂 Det får vara raka plankbitar eller nåt. När jag försökte limma pinnarna så var dom ju inte direkt raka, och fick limma på olika ställen där dom gick ihop så att säga. Men det bara lossna hela tiden, även med limpistol, och det blev katastrof! 😮  

Jag vet inte riktigt vad du kan använda för material. Men plywood har jag då inte hört ska vara giftigt iallafall. Det använder ju folk till att bygga burar, och även hyllplan till de gnagare som behöver det.

Men någon annan här kan ju gärna bekräfta, ifall det är farligt eller ej, för jag är inte helt 100.


HamsterPärlan
1/3/15, 9:53 PM
#2

Man ska inte använda limpistol till inredning. Man ska göra eget ofarligt lim som inte kan skada hamstern

HjärtaHälsningar Pärlan och Alice Hjärta

Majaa12
1/3/15, 10:05 PM
#3

#2 Det går bra att använda limpistol sålänge hamstern inte kan gnaga på det. Det är ju plast. :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Deviance
1/3/15, 10:33 PM
#4

Vet inte på träsorterna men tips på träleksak är ju att göra ett fyrkantigt rör med 4 plankor :)

____________

hamstrar & fotografering

Upp till toppen
Annons: