Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
25 - Off Topic

Längre djur frågor

2014-12-17 13:47 #0 av: [[dvärgkaniner]]

Nu börjar utmaningen!Glad Man får inte fuska med att söka eller liknade sätt.

Anmäl
Fråga 1/18

Hur många hamster arter finns det?

2014-12-17 14:00 #1 av: Surpan

Alla rätt utom den första, jag tog sex eftersom allt jag vet är att det finns fler hamstrar än de vi håller i fångenskap - till exempel den europeiska hamstern. Frågan borde ha varit formulerad lite annorlunda. Glad

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2014-12-17 14:01 #2 av: panini

Alla rätt :)
Dock så städar jag hamsterburarna en gång i månaden då mina går på låda ;)

Anmäl
2014-12-17 15:05 #3 av: Dvärgvädur

Alla rätt :p

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Anmäl
2014-12-17 15:59 #4 av: Emouse

17/18 Trodde du menade att du menade en annan ras eftersom Hundrasen heter Papillon, inte Pappilon..Glad

Bra quiz!

Emma, medarbetare på Råttor och Mus iFokusStjärnor

Anmäl
2014-12-17 16:16 #5 av: Cireea

Alla rätt.. 

Dock kan Dalmatiner också ha bruna fläckar och inte bara svarta! Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2014-12-17 17:45 #6 av: Mirre395

Alla rätt:) men allt stämde heller inte:) det finns fler arter är 5 om man räknar med de andra guldhamsterarterna. Syrisk är ju bara en. Sen kan en hamster bli endast 2år eller 1,5år utan att det är något konstigt men vanligtvis är det 2-3år som blir Max ålder.
Jag städar också en gång i månaden dels för att buren är väldigt stor (ca 260l) och för att jag dagligen gör saker som att byta sand, rensa toaletten, tömma hus på gamla grönsaker och plocka bort övrigt skräp samt att det inte blir lika smutsigt eftersom att han gör alla behov i sandlådan:)

Anmäl
2014-12-17 18:11 #7 av: thea_thea

Roligt, men de flesta av frågorna var felaktiga.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.