Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 894 ggr
Abbbb
12/14/14, 2:49 PM

Barnmat

Hej vad för Barnmat gillar guldhamstrar :)

Annons:
Aleya
12/14/14, 2:51 PM
#1

Ska man verkligen ge djur mat som är gjorda för människor? 🤔

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
12/14/14, 2:52 PM
#2

Barnmat är knappt bra till barn så hade nog inte gett till djuren heller

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LillyAmanda
12/14/14, 3:08 PM
#3

Barnmat till hamstrar går jättebra om de är för barn under 6 mån. Jag ger köttfärsås :)

**//Amanda

Abbbb
12/14/14, 3:35 PM
#4

Okej, Ja han är bara 6 veckor :)

Olivia8383
12/14/14, 3:40 PM
#5

Barnmat kan de absolut äta! Man får bara vara noga med att köpa Barnmat för barn under 6 månader då de brukar ha i kryddor i barnmaten för äldre bebisar. Man kan ge Barnmat till hamstrar under hela deras liv och jag ger en del Barnmat till mina. ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Majaa12
12/14/14, 4:01 PM
#6

Det är okej att ge Barnmat sålänge den inte innehåller salt eller någon sorts lök. ;)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Fridelin
12/14/14, 5:16 PM
#7

Det är superenkelt att göra egen Barnmat! Då kan man ju ha full koll på vad man stoppar i också. :)

Fiona1234
12/14/14, 5:57 PM
#8

Håller med #7, det är enkelt att göra egen om man vill! Potatis, majs, ärtor, morötter t.e.x kan man lägga i en bunke och mixa till barnmat 🙂

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Hells Angel
12/14/14, 6:00 PM
#9

Jag ger min hamster bebismat från semper (kyckling och grönsaker) då hon har lösa tänder och det går utmärkt!👍 Hon äter och tar ingen skada av det!😛

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Fridelin
12/14/14, 6:26 PM
#10

Jag brukar koka grönsaker och rotfrukter och mixa med en skvätt olja och lite örtkryddor. Man kan ju även blanda i kött, fisk, pasta eller vad man vill! Här finns det en del recept där man kan få tips: http://www.hippbarnmat.se/index.php?id=116, mycket billigare och väldigt enkelt att göra själv! Man kan ju plocka bort lök och kryddor när det står med.

The Idizen
12/14/14, 7:55 PM
#11

Jag ger mina Barnmat, inga problem alls. Dom älskar det! ❤️

Prova dig fram vad dom gillar allra bäst, se bara till att maten är för barn under 6 månader och inte innehåller lök.

Jag brukar variera, så att dom inte tröttnar. :)

Just nu har dom pastagratäng med skinka och ost. Om hamstern behöver gå upp i vikt kan man välja lite fetare mat. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Abbbb
12/14/14, 9:10 PM
#12

Ska testa och se vad han gillar för något :)

madebyinferno
12/15/14, 9:47 PM
#13

Hur mycket ger ni som en portion ungefär för en guldhamster?

Annons:
Tazzar
12/15/14, 11:31 PM
#14

En knapp matsked har mina guldhamstrar fått i veckan ca, om man har en aktiv hamster som har lite svårt att hålla vikten kan man ge oftare. :)

Inget farligt att ge Barnmat ämnad till barn äldre än 6 månader heller, någon gång ibland, människobebisar är också känsliga för lök, kryddor och salt så innehåller det någonting så är det minimalt.

Örtagårdsgrytan har mina tyckt bäst om. 🙂


Cireea
12/16/14, 1:32 AM
#15

Mina älskar morotspuré eller majspuré, dock gör jag egen  🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: