Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1346 ggr
Filippatova
2014-12-13 00:32

Långhårig guldhamsters hår börjar växa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min guldhamsters som är en angora, hennes hår ska väll växa alltså bli lite längre! Det har växt ut två typ alltså… svårt att förklara Men de är som två tussar men det är inte tussar som man behöver kamma inga sådana! Utan det har växt ut nu! Men resten av pälsen har inte hängt med eller va man ska kalla det. Jag undrar om deras päls växer så eller varför har det annars växt ut det? Och har har det där bak vid svansen :) Man ser inte tussarna eller va man ska kalla det på bilden! Men här är en bild på Svea:)

Annons:
RyuNeko
2014-12-13 00:58
#1

Hej! När det gäller honor så brukar de långhåriga normalt sett bara få lite längre tofsar bak vid svansen, det finns dock egentligen inget som heter Angora hos hamster; utan det är helt enkelt långhårig guldhamster :) de som blir riktigt långhåriga är hanarna; jag hade hand om en långhårig hane och han var super fluffig, medan min långhåriga guldhamster hona - precis som din- inte är så långhårig förutom tofsarna :) andra får gärna rätta mig om jag har fel

RyuNeko
2014-12-13 00:58
#2

Hej! När det gäller honor så brukar de långhåriga normalt sett bara få lite längre tofsar bak vid svansen, det finns dock egentligen inget som heter Angora hos hamster; utan det är helt enkelt långhårig guldhamster :) de som blir riktigt långhåriga är hanarna; jag hade hand om en långhårig hane och han var super fluffig, medan min långhåriga guldhamster hona - precis som din- inte är så långhårig förutom tofsarna :) andra får gärna rätta mig om jag har fel

RyuNeko
2014-12-13 00:59
#3

Nu blev det dubbelt, förlåt mig…

Hells Angel
2014-12-13 07:09
#4

Jag har en hamster som faktiskt är precis lika dan som den på bilden bara att hon har blåa ögon och svarta öron! Min hamster har också tussar i rumpan som det brukar fastna spån och sånt i så jag brukar klippa av dem lite försiktigt, men dem växer ut igen senare så hon saknar dem nog inte men som sagt, jag klipper av dem i hälsosyfte och inte för att det ska vara snyggt.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Dvärgvädur
2014-12-13 09:08
#5

Långhåriga hamstrar behöver inte borstas, kanske vårdas lite om de får tovor om t.e.x spån fastnar i pälsen. Som #1 säger heter det inte angora utan långhårig. Köpte du henne i djuraffär? De kan kalla hamstrar allt möjligt…

Hur gammal är hon?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Siastassar
2014-12-13 15:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 det beror lite på hur långt hår de har. Min hane har både tät & lång päls på hela kroppen utom magen & huvudet/ansiktet. Kammar hans päls ca 2 ggr/vecka annars tovar det ihop sig nåt förfärligt. Blev tvungen att klippa bort nästan hälften av hans fina päls i somras när jag hade rest bort en vecka så kunde jag inte begära att djurvakten skulle kamma honom. Men när jag kom hem så grät jag nästan när jag såg alla tovor & klippte bort så mkt päls :(( Spån är inte så bra till långhåriga pälsar, inte vanligt spån iaf. Alspån är bättre men jag använder toalätt det fastnar inte på samma sätt. Här är en bild på mitt pälsmonster! :)

Annons:
Dvärgvädur
2014-12-13 17:58
#7

#6 Jättefin! Jag förstår att han behöver kammas, men jag menade mer att det inte är som att borsta en kanin :D

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Siastassar
2014-12-13 20:27
#8

#7 nä det förstås :) hans genomkamning tar inte ens en minut hehe. Tack!

tilde.wahlgren
2014-12-14 08:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Min lilla guldis heter också Svea hon är rost umb lh 

sorry för OT      hon är 9 veckor på första bilden syns hennes tofsar är det så din Svea ser ut

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Upp till toppen
Annons: