Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1460 ggr
Imasy
2014-12-11 21:01

En ny krabat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Det blev en tidig julklapp till mellanbarnet som önskat sig en hamster, och denna gång blev det en liten Olle.

Var först inne på en guldis, men de hade fått in wet tail med den senaste leveransen av guldar så det fanns inga kvar och skulle inte komma in på flera veckor igen heller. 

Så det blev en dvärg istället, en supersöt en av rasen "sibirisk vit" ;)

Otroligt snäll och handtam för att var en zoohamster måste jag säga.

Annons:
Helena1978
2014-12-12 08:43
#1

Grattis till sötnosen🙂

HamsterPärlan
2015-01-05 22:28
#2

Grattis den var verkligen jättefin och söt

HjärtaHälsningar Pärlan och Alice Hjärta

LillyAmanda
2015-01-06 00:04
#3

Grattis! Tänk bara på att hjulet är för litet :)

**//Amanda

Dvärgvädur
2015-01-07 10:56
#4

#2 #3 I tråden på DHiF kan ni läsa att lilla Olle gick bort efter jul. 

RIP 🌺

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Roonja
2015-01-07 12:28
#5

#4 Därför man inte köper från djuraffärer…. 😕 man vet aldrig vilka sjukdomar och deffekter de bär på eller har.
Tur att det inte blev en guldhamster du köpte, imasy. Man ska inte köpa något djur från djuraffär enligt mig, som massavlas hos grossisterna… Bättre att köpa från en uppfödare som lägger ner all sin kärlek och själ på djuren. 😊

En sak jag reagera på också var hjulet. Nu finns lilla olle inte mer? Men det där hjulet är 13 cm i diameter och enligt lag ska dvärgar ha 16 cm i diameter som MINST för att inte skada ryggen. :(

Imasy
2015-01-07 12:38
#6

Eftersom han inte längre lever så kan han inte använda något Hjul iallafall.

Men bilden är tagen i samma ögonblick som han sattes ner i buren efter hemkomsten och hjulet hann inte tas ut innan.

Eftersom han var så pass ung så tycker jag inte de ska ha Hjul öht, oavsett storlek på det.

Annons:
Fiona1234
2015-01-07 20:50
#7

Får jag fråga, utan att låta dum eller så, men varför köper du inte ifrån uppfödare istället ifrån djuraffär? 🤔😊

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[evilewa]
2015-01-07 21:06
#8

Undrar samma sak som #5 och #7, håller med om att man ska gynna uppfödare.

Imasy
2015-01-07 21:36
#9

#7 + #8

Därför att det finns ingen uppfödare här som hade ungar just då. Och sen behöver man ju faktiskt inte dra alla butiker över en kam. Det finns de som enbart köper från privata uppfödare med stam/härstamningsbevis. Jag har själv sålt ungar till den butiken i omgångar sedan 1990 ungefär.

Fiona1234
2015-01-07 21:41
#10

Okej, men jag reagerade starkt på när du skrev ''Den senaste leveransen av guldar hade fått in wet tail'', det lät ganska oroväckande 😕

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Michaela-N
2015-01-08 18:29
#11

#10 Vad ska man säga istället? Det är ju leveranser dom får in.

Fiona1234
2015-01-08 18:44
#12

#11 Jag tyckte det lät som om djuraffären fick in leveranser ifrån tex grossister, därav min fråga :) Leveranser används ofta vid stora intag av produkter, eller större mängd av något.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Sabina..S
2015-01-08 18:52
#13

jätte fin Bur kan du kanske skicka bild på din iredning

Annons:
Imasy
2015-01-08 20:38
#14

När jag har lämnat ungar så har det ju kallats för "leverans", för det är ju just det jag gör. Levererar djur till butiken.

Roonja
2015-01-08 22:28
#15

Låter ändå väldigt fel i mina öron. Håller helt med Sofia. Usch vad hemskt. Stackars djur rent ut sagt. Blir väldigt ledsen och nästan lite arg…Att grossister ens får avla på djur. De skiter helt i om djuren får eller har någon sjukdom, bara de själva får pengar!!!! 😡 Djuraffären i närheten av mig beställde marsvin från imazo som hade ringorm hela bunten. Alla de fick hem, leverans efter leverans, vecka efter vecka, månad efter månad. Till slut slutade de beställa in marsvin. Djuraffären blev så arga att detta inte behandlades av Imazo. Jag är glad att vissa affärer är kloka. Denna beställer heller inte in guldhamstrar för säkerhetens skull. Jag bryr mig så mycket om djuren så jag blir ledsen! 😕

Upp till toppen
Annons: