Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT

Vad ska jag ha i min bur?

2014-11-15 13:08 #0 av: Eris

Har en frågaHyschar, vet ni vad jag ska ha i min bur? I buren har jag vattenflaska, sandbad eller toalett, matskål, springhjul, trähus och ett rör. Har jag missat något?

//Tänk att ett djur kan betyda så mycket//

Anmäl
2014-11-15 13:09 #1 av: [Howres]

Bomaterial? Tex. Toapapper. :)

Anmäl
2014-11-15 13:12 #2 av: Eris

Okej Glad tack för tipset. Ska ge hamstrarna lite toapapper.

Anmäl
2014-11-15 14:13 #3 av: [[tjattehonung]]

Lägg in grenar utifrån att gnaga på :)

Anmäl
2014-11-15 17:23 #4 av: Dvärgvädur

Känns inte som att du har missat något viktigt men det är alltid bra att köpa lite extra gangföremål eller roliga leksaker åt dem :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Anmäl
2014-11-15 21:24 #5 av: panini

Man behöver absolut inte köpa något, man kan göra eget hemma :)
Mina får till mestadels bara kartonger och pinnar, och det kommer man långt på! När hamstern har tröttnat på det är det bara till att lägga in fler och nya kartonger :D

Anmäl
2014-11-15 21:42 #6 av: The Idizen

Toarullar kan man göra mycket av. Skrattar Om du behöver limma kan du använda limpistol eller använda eget hamsterlim som du gör av vatten & mjöl. 

Anmäl
2014-11-15 23:38 #7 av: annlen68

Stenar är bra att ha i buren för att hålla deras klor i trim. Blir naturligt och snyggt med stenar också :)  Diska dem först, och koka dem sedan någon timme så de blir sterila :)

Anmäl
2015-02-28 08:34 #8 av: Eris

Gav Pip en pinne. Hon gnagde och gnagde. Testade med en toarulle också. Hon höll på med den hela natten. Efter några dar var den nästan helt sönder. Pop är inte lika intresserad av pinnar och toarullar. Håller på ett tag och slutar sedan.Glad Tack för tipsen!

Anmäl
2015-03-11 09:20 #9 av: [Feliciashammys]

Något mer att slipa ner deras tänder!
Och man kan ju variera med leksaker kanske varje gång du städar
Buren! Om man varierar så blir de mer intressant för hamstern!:)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.