Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4677 ggr
Mirre395
10/20/14, 3:06 PM

Viovet haul!:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu har jag äntligen fått hem min beställning från Viovet!:) viovet är en otrolig hemsida för djur som jag verkligen rekommenderar!;) https://www.viovet.co.uk Två saker blev fel och en sak missade dem, men allt annat var okej. Allt var väl packat i bubbelplast som jag är väldigt nöjd över:) här visar jag vad jag köpt och hu mycket det kostar. Jag har ingen kamera så jag fotar med iPaden, så kvalitén kommer inte att vara den bästa…

Annons:
Mirre395
10/20/14, 3:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Först kommer "Naturals herb'n hide nibble toy" den kostade £2.13

Mirre395
10/20/14, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sen har vi " Boredom breaker mixed diary dropps for small animals 125g" som kostade £1.74

[MikaelaR]
10/20/14, 3:21 PM
#3

om 2 saker blev fel och 1 sak missades så är det ganska mycket pengar som gått till spillo 😐

Själv så brukar jag bara köpa från svenska affärer det är redan frakt på dem lixom och dyrare om man tar från andra länder sen är det enklare och förstå priser med mera. Jag rekommenderar att köpa från trygg e handels certifierade affärer också :)

Mirre395
10/20/14, 3:26 PM
#4

Tyvärr kommer jag inte kunna lägga upp mer bilder än så just nu, men jag återkommer senare eller imorgon eftersom att bilderna strulade:(

Mirre395
10/20/14, 3:29 PM
#5

#3 ja, det är synd när sånt händer. Ingen av dem kommer kunna användas:( men dem bad om ursäkt, för jag klagade direkt men det är inte så mycket att göra åt saken:( Väldigt synd för det är just dem jag såg fram emot mest:(

[MikaelaR]
10/20/14, 3:35 PM
#6

Men det hjälper inte att dem ber om ursäkt när 3 saker blivit fel, du borde få någon form av ersättning speciellt för det du inte fick alls?

Annons:
annlen68
10/20/14, 3:40 PM
#7

Åh vad synd att det blev fel :(    Vad kostade frakten i svenska pengar?  och hur var det att kontakta kundtjänst - var det enbart engelsktalande?

Mirre395
10/21/14, 6:12 AM
#8

#6 Jo dem ska försöka skicka rätt saker, men det kan ta ett tag:(

Mirre395
12/28/14, 10:07 AM
#9

Oj, förlåt! Den här tråden har jag totalt missat! Jag tror det blir lättare nu när alla saker också är testade:)

Mirre395
12/28/14, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu är sakerna uppackade men jag behåller bilderna när dem inte är det;) Jag köpte även två "bendy bridges" jag är väldigt nöjd över dem och dem har kommit till mycket hjälp, Puff älskar dem också:)

Mirre395
12/28/14, 10:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Härnäst kommer en färgglad träleksak som också är mycket uppskattad och rekommenderad av mig:) Tyvärr så har den livsfarlig vadd i sig, som många missar att ta ut:(

Mirre395
12/28/14, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sen har vi plasthuset… Jag vet riskerna med plasthus men eftersom att puff endast använder det som myshörna och bara sitter där någon gång ibland, så är det okej tycker jag:) dessutom är ingången ganska stor:)

Mirre395
12/28/14, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Därefter kommer dem två saker som blev lite fel… En av dem kom inte med och det var ett sött plasthus i form av en elefant som gapar(=ingången) (Bildspel)

Annons:
Mirre395
12/28/14, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och vi har även en urgullig uggla som ska vara en tuggleksak men är istället större än Puff själv:) Han fick den i julklapp och jag tror att många hamstrar skulle älska den även om Puff tycker sen är lite läskig:)

Mirre395
12/28/14, 10:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En annan julklapp han fick från Viovet var även dessa gnagar pinnar, han nafsar väl mer än gnagar men dem är fina i buren ändå:) rekommenderas till gnagande hamstrar och naturliga burar:)

Mirre395
12/28/14, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här är andra tuggleksaker som jag köpte, fast dessa. Ska faktiskt bli en naturlig matskål:) jag limmar ihop väggarna och limmar en träskiva under och klart:) Har dock inte börjat än… Eftersom att dessa inte används som tuggleksaker så kan jag inte bedöma utifrån det, men jag tror det blir snyggt som matskål med:)

Mirre395
12/28/14, 10:54 AM
#17

Jag köpte också frystorkade mjölmaskar att ha i kosten för mer protein. Det var superbilligt jämfört med i Sverige där det var svårt att hitta… Ja, han gillar dem men det är väl en sak som är ganska individuell:)

Mirre395
12/28/14, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Bilden ville vist inte komma:)

Mirre395
12/28/14, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

När vi ändå är inne på mat så får denna även hoppa in; Detta är en ny mat jag provat. Jag fick rekommendationer och ville prova. Den heter "Dwarf hamster Harvest" och jag kan väl säga att jag, som är så kräsen när det gäller köpt mat, faktiskt gillar den:) jag föredrar fortfarande egengjord framför, men numera blandar jag båda:)

Mirre395
12/28/14, 11:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Sen köpte jag även hundgodis (dog biscuits) som godis att tugga ner gaddarna med:) blev sisådär nöjd eftersom att hamstern bara smakat lite och sedan aldrig rört mer… Men det är tu för våran hud för hon älskar dem:)

Annons:
Mirre395
12/28/14, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Jag köpte också en till "Bendy bridge":) fast denna gång en lång, som jag nu använder som avdelare i buren (dåligt förklarat, skickar bild). Väldigt nöjd! Puff med och den rekommenderas starkt;)

Dvärgvädur
12/28/14, 11:12 AM
#22

Nästan allt detta finns på en svensk sida, gnagarboden :)

Har beställt där ifrån några gånger och inget har blivit fel.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mirre395
12/28/14, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Sen har vi lite dekoration; Detta var nog det köp som jag blev mest nöjd över, det är naturligt trä som är perfekt att klättra på, sova under, leka på, gnaga på… Och den är fin i alla burar. Rekommenderar denna starkt och Puff älskar den:) det är väldigt kul att se vad den har för form, för det blir ju olika varje gång:) Det negativa är väl kostnaden, den är otroligt dyr…

Dvärgvädur
12/28/14, 12:57 PM
#24

Var frakten dyr? 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mirre395
12/28/14, 1:26 PM
#25

#22 jo, det vet jag men från Viovet är det minst dubbelt så billigt:) det som gör slutsumman dyr är just frakten… Till exempel bendy bridge, på gnagarboden kostar den 35kr och på Viovet; £1.54=14.7kr Men jag förstår vad du menar:)

Mirre395
12/28/14, 1:32 PM
#26

#24 Aa… Kollade upp och min frakt kostade, £17.92 för flyg och £9.62 för att bilen kom hem till dörren:/ Alltså £27.54=262.7kr Såå, inte helt gratis, men jag tror att kostnaderna blir jämt med en beställning från Sverige eftersom att priserna i England är så mycket lägre:)

Mirre395
12/28/14, 1:34 PM
#27

Angående #26 menade jag att den svenska frakten är mycket billigare och i vissa fall kostnadsfri, medan Englands priser på varorna är mycket längre men mer frakt och det blir på så sätt mer jämt:)

Annons:
Mirre395
2/9/15, 7:40 AM
#28

Förlåt, jag hade helt missat tråden! Jag kan fortsätta om någon fortfarande är intreserad:)

[Howres]
2/9/15, 2:05 PM
#29

Jag vill gärna se vad du köpte :) funderar på att beställa därifrån :)

Olivia8383
2/9/15, 8:23 PM
#30

Jag har sett och även köpt några liknande saker på gnagarboden faktiskt. Typ som  det ätbara huset gjort av gräs och broarna av trä. Har även sett en massa andra saker på deras hemsida som liknar dessa :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Mirre395
2/9/15, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#31

Ok då forsätter jag med denna, som är en tunnel i kartong och hö. Jag var lite osäker på denna produkt men den är väldigt fin i naturliga burar. Det är igentligen inget speciellt med den men den var ganska billig:)

Mirre395
2/9/15, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag köpte även denna rosa kattskålen i plast, inget märkvärdigt här heller:) Den kostade ca 3kr och passar utmärkt som sandbad för dvärghamstrar eller stora matskålar för guldhamstrar:)

Mirre395
2/10/15, 9:01 AM
#33

#30 Jag vet att nästan alla saker jag har köpt går att hitta i Sverige också, men sen måste jag tillägga att jag inte köpte något extra "speciellt" som det egentligen bara finns på Viovet, jag behövde helt enkelt inte det:) Sedan har dem ett oerhört stort sortiment och det finns oerhört mycket att välja på men jag håller med om att det mesta ändå kan hittas i Sverige;)

Upp till toppen
Annons: