Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen 00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning

11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
10 --- Avel, Genetik, Uppfödning

Gallerbur, varför inte?

2014-10-20 10:30 #0 av: hannapannah97

Jag har tänkt skaffa en hamster och har en bur som liknar denna : http://fuzzieshamsteruppfodning.weebly.com/uploads/2/5/5/7/25576397/4080509_orig.jpg

Har sett här att vissa inte tycker om gallerburar, varför inte?

Anmäl
2014-10-20 10:33 #1 av: annlen68

För det första gillar jag inte utseendet på dem. För det andra så leder galler ofta till att de gnager/klättrar. De blir även mer utsatta för drag jämfört med t ex en dunabur.

Anmäl
2014-10-20 10:36 #2 av: hannapannah97

Förut hade jag två gerbiler i ett akvarium med hönsnät i taket, akvariet har jag fortfarande kvar, är det bättre för den är ju lite lik en dunabur bara det att den är väldigt djup :)

Anmäl
2014-10-20 10:40 #3 av: [MikaelaR]

Väldigt många hamstrar blir lite besatta av att gnaga på gallret dem klättrar även på gallret och så kan dem ramla från ganska höga höjder.

Om du har en lugn hamster som har mycket aktiviter och gnagmaterial kanske det kan gå du får testa dig fram!

Har du bild på akvariumet? vet ju att vissa har sina hamstrar i akvarium

Anmäl
2014-10-20 10:42 #4 av: hannapannah97

Nej jag har tyvärr ingen bild på akvariet men kan heller inte fota det förns imorgon, kan be mina föräldrar göra det dock, bild kommer snart :)

Anmäl
2014-10-20 10:51 #5 av: annlen68

Ja akvarium är ju att föredra om du frågar mig :)  Tycker de är de finaste burarna, skulle vilja ha det själv :)

Anmäl
2014-10-20 11:09 #6 av: Mirre395

Dem kan bli beroende av att gnaga på gallret, samt klättra och falla ner och skada sig. Det blir också mycket lätt för mycket drag, som kan leda till att hamstern blir förkyld. Hamstrar kan tyvärr dö av en förkylning om man inte gör något snabbt och det kan vara svårt att upptäcka:( Man kan dessutom inte fylla på med tillräckligt mycket strö som hamstrar har ett behov av. Och om man har mycket strö så blir det stökigt omkring buren när hamstern gräver... Dem är också ofta väldigt dyra eftersom att dem inte är så bra. Det är mycket bättre på att satsa på något större och i plast/glas. T.ex. Duna, SAMLA låda, akvarium, terrarium...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.