Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningroborovski
Läst 1611 ggr
hannapannah97
2014-10-20 10:30

Gallerbur, varför inte?

Jag har tänkt skaffa en hamster och har en Bur som liknar denna : http://fuzzieshamsteruppfodning.weebly.com/uploads/2/5/5/7/25576397/4080509_orig.jpg

Har sett här att vissa inte tycker om gallerburar, varför inte?

Annons:
annlen68
2014-10-20 10:33
#1

För det första gillar jag inte utseendet på dem. För det andra så leder galler ofta till att de gnager/klättrar. De blir även mer utsatta för drag jämfört med t ex en dunabur.

hannapannah97
2014-10-20 10:36
#2

Förut hade jag två gerbiler i ett akvarium med hönsnät i taket, akvariet har jag fortfarande kvar, är det bättre för den är ju lite lik en dunabur bara det att den är väldigt djup :)

[MikaelaR]
2014-10-20 10:40
#3

Väldigt många hamstrar blir lite besatta av att gnaga på gallret dem klättrar även på gallret och så kan dem ramla från ganska höga höjder.

Om du har en lugn hamster som har mycket aktiviter och gnagmaterial kanske det kan gå du får testa dig fram!

Har du bild på akvariumet? vet ju att vissa har sina hamstrar i akvarium

hannapannah97
2014-10-20 10:42
#4

Nej jag har tyvärr ingen bild på akvariet men kan heller inte fota det förns imorgon, kan be mina föräldrar göra det dock, bild kommer snart :)

annlen68
2014-10-20 10:51
#5

Ja akvarium är ju att föredra om du frågar mig :)  Tycker de är de finaste burarna, skulle vilja ha det själv :)

Mirre395
2014-10-20 11:09
#6

Dem kan bli beroende av att gnaga på gallret, samt klättra och falla ner och skada sig. Det blir också mycket lätt för mycket drag, som kan leda till att hamstern blir förkyld. Hamstrar kan tyvärr dö av en förkylning om man inte gör något snabbt och det kan vara svårt att upptäcka:( Man kan dessutom inte fylla på med tillräckligt mycket strö som hamstrar har ett behov av. Och om man har mycket strö så blir det stökigt omkring buren när hamstern gräver… Dem är också ofta väldigt dyra eftersom att dem inte är så bra. Det är mycket bättre på att satsa på något större och i plast/glas. T.ex. Duna, SAMLA låda, akvarium, terrarium…

Annons:
Lojs
2014-10-20 15:40
#7

Jag tycker den länkade buren är väldigt bra, jag har en själv, den är stor och rejäl.

Jag har blandade burar, samla-lådor, gallerburar, akvarium, och eftersom jag har rätt många djur så kan jag välja burar som passar individen. Det är långt ifrån alla som blir gallerbitare eller galna klättrare och det finns sätt att komma runt det om man har en hamster som bara gör det lite (typ sätta upp något gnagvänligt i vägen där den brukar gnaga galler, eller se till att klättraren alltid kommer landa mjukt. Problemet när man bara har en hamster är ju att det inte är lika lätt att byta Bur om den typen man skaffat inte funkar.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: