Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 1316 ggr
Imasy
10/14/14, 11:22 AM

Dela upp sajterna?

Nu har jag fått klartecken från Niklas, och jag har fått ta över värdskapet för Dvärghamster.ifokus.

Därför undrar jag, om ni vill ha kvar hamster i befintligt skick, eller om vi ska dela upp dem var för sig? (Iof kan jag tycka att denna borde väl då heta Guldhamster.ifokus)

Men, alltså att Hamster blir mer inriktat på guld, medan dvärghamster är för just dessa? Vad tycker ni?

Annons:
annlen68
10/14/14, 11:27 AM
#1

Jag tycker det vore en jättebra idé! :)

Imasy
10/14/14, 11:28 AM
#2

Men, det skulle isåfall innebära att jag plockar bort de dvärgkategorierna som finns på denna sajt.

annlen68
10/14/14, 11:33 AM
#3

Det mest naturliga är ju att ha separata guldhamster- och dvärghamstersajter; eftersom det t o m redan finns en befintlig dvärghamstersajt, för annars kan man ju lika gärna slopa dvärghamstersajten och bara ha hamsterifokus (blev lite invecklat det där ;-)  ) ..men jag förmodar att det blir ett digert jobb för dig?

Imasy
10/14/14, 11:36 AM
#4

#3

Ja alltså från början var det bara hamster som existerade, sedan startade en annan medlem dvärhamstersajten ett par år senare.

Men det blir ju inget betungande jobb mer än att klicka bort kategorierna.

Surpan
10/14/14, 11:46 AM
#5

Låter som en bra idé, blir lite knöligt för mig med dvärg att hoppa fram och tillbaka för att söka info.

/Surpan

Imasy
10/14/14, 11:50 AM
#6

Jo jag har ju liksom kännt att det blivit lite kaka på kaka så att säga.

Annons:
Surpan
10/14/14, 11:52 AM
#7

Ja lite så. :)

/Surpan

Imasy
10/14/14, 11:56 AM
#8

Jag håller ju på att baka om lite inne på dvärg, så ni får väl kika hur ni tycker det ser ut :)

[Nikodemus]
10/14/14, 12:11 PM
#9

Hur kommer jag åt dom sidor jag har blivit avstängd från ?

Rebornbabyn
10/14/14, 12:12 PM
#10

Jo antingen göra om denna till guldhamster iFokus. Då har man ju både en guldhamster iFokus och en dvärghamster iFokus. Annars kanske man kan ta bort dvärghamster iFokus och låta hamster iFokus vara kvar.

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Imasy
10/14/14, 12:15 PM
#11

#9

Som jag redan har sagt i en annan tråd, du får ta kontakt med värden på respektive sidor du blivit avstängd ifrån. Vänligen håll denna tråd till dess aktuella ämne!

Fiona1234
10/14/14, 12:25 PM
#12

Jag tycker det låter som en bra ide att ta bort dvärgsektionerna här :)

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

[Nikodemus]
10/14/14, 12:48 PM
#13

Tycker inte jag .

Annons:
Imasy
10/14/14, 12:52 PM
#14

#13

Vad är det du tycker till om? Sajtdelning?

Lojs
10/14/14, 1:03 PM
#15

Jag tycker inte alls om idén tyvärr.

Det kommer att skapa större klyftor mellan de som har de olika arterna, man kommer inte ta del om varandras erfarenhet inom ämnen som berör alla, som vilka burar som är bra, vilket underlag man gillar, eller kunna bolla när någon undrar vilken art de ska välja. 

Jag tycker det skulle vara väldigt synd att skapa större klyftor och göra hamster.ifokus mindre aktivt när här redan är ganska slött ibland. 

Jag hade hellre sett att man gjort som när vaktlar iFokus lades ner, och det forumet integrerades in i fjäderfä iFokus. Jag tyckte aldrig dvärghamstersidan verkade som ett genomtänkt beslut och där har tidvis varit väldigt dött där inne. 

Men men, jag är väl i minoritet, iFokus verkar tycka om att dela upp folk så man får pyttegrupper som bara pratar med varandra och inte vet något om personer och ämnen som försiggår på relaterade sidor. personligen hade jag gärna till och med sett ett "gnagare.ifokus" för att föra ihop folk med erfarenhet av alla de olika små arterna och ta del av varandras erfarenhet inom gemensamma ämnen.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
10/14/14, 1:07 PM
#16

Dessutom, tänk när folk tänker köpa till exempel en till guld, men ser en bildtråd med dvärgungar som de blir kära i och köper istället och har både och, såna saker är väl bara positivt?
Medan om inte dvärgarna fanns här alls så ser man aldrig deras bilder, tar del av deras liv, problem osv.
Nej, jag tycker helt enkelt det skulle vara väldigt tråkigt och jag skulle sakna dvärgarna här. Det är sällan jag är inne på dvärghamster.ifokus eftersom jag nästan bara har guldar, men jag läser de flesta trådar här inne. Jag tror det lätt blir så, man läser allt på sidan man är mest inne på och missar mycket bra där man bara är inne och kikar ibland.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Imasy
10/14/14, 1:25 PM
#17

#15

Jag förstår precis hur du tänker, och jag var en av de som var emot att dvh skulle startas. En av anledningarna är att hamsterhobbyn anser jag vara ganska liten som den är idag, att jag inte tyckte det fanns rum för två sajter inom ett sådant litet område.

jossa5
10/14/14, 1:30 PM
#18

Håller med #15 #16 här. Jag kollar in dvh men det är inte så mycket aktivitet där, så jag skriver inte mycket själv. Ibland försöker jag rycka upp mig och vara aktiv där med, då jag har dvärgar själv. Men när det ibland går flera dagar utan ett enda svar, så blir man inte så sugen på att fortsätta skriva där inne. 

Som det redan är sagt, vore bättre att ta bort dvh och bara ha en hamster.ifokus, eller alternativ som Louise säger, en gnagare.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Imasy
10/14/14, 1:32 PM
#19

#18

Fast gnagare innefattar ju ganska många sajter, så det kanske inte är möjligt. Och när hamster startades så tror jag att tanken var att denna sajt skulle innefatta båda sorterna, så de två hamstersajterna skulle ju vara möjliga att slå ihop, om det är ok för ifokuskillarna.

jossa5
10/14/14, 1:41 PM
#20

#19 Jo, det förstår jag också. Nu när allt redan är etablerat så skulle det nog komma väldigt mycket protester.
Men dom två hamstersajterna skulle ju vara fint om dom kunde slås ihop, och det blir kanske lättare för dig som Sajtvärd. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
Surpan
10/14/14, 1:44 PM
#21

Jag har läst igenom och ångrat mig, jag vill ha en gemensam sajt som #16 säger. Mitt problem var ju ändå 'hoppandet' fram och tillbaka för att få info om dvärghamster, med en gemensam sajt så löses det problemet plus att man får läsa om annat, gilla på det!

Hade i och för sig gärna sett en gnagare i fokus också (exkl. Kanin), jag gillar att läsa om marsvin och gerbiler även fast jag inte har planer på att ha några. Plus att när man letar Bur och sånt blir det ett himla letande bland olika sajter.

/Surpan

Lojs
10/14/14, 1:56 PM
#22

Jag tänker att gnagare.ifokus inte hade varit istället för de andra sajterna, det hade blivit för svårt att hänga med i alla trådar då, det hade jag tyckt var trevligt utöver alla de andra sajterna, en mötesplats för allt gnagarfolk för att diskutera de gemensamma frågorna som inte riktigt hör hemma på arternas respektive sajt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Surpan
10/14/14, 1:58 PM
#23

Tycker det låter mysigt! 🙂

/Surpan

Alexanderkillen
10/14/14, 2:25 PM
#24

Jag tycker att vi kan slå i hopp dvärg och guld till samma sajt. Jag gillar inte bara guld utan också dvärg! så om vi kan göra båda till en sajt så skulle jag kunna vara på båda på samma gång. Detta är bara mitt förslag!🙂✨

Gamer dont die, They respawnMobiltelefon

annlen68
10/14/14, 2:46 PM
#25

Alternativet till att dela upp i dvärghamster.- och guldhamsterifokus, är att ta bort den förstnämnda och enbart ha hamsterifokus.

Jag vill definitivt inte, som någon föreslog, ha en gemensam sajt för samtliga gnagare; alltså gnagareifokus.

Fiona1234
10/14/14, 3:17 PM
#26

Tycker isåfall ni antingen borde göra- Guldhamster iFokus och dvärghamster iFokus eller Hamster iFokus endast. Varför ska det finnas två forum för dvärghamster?

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

jossa5
10/14/14, 3:19 PM
#27

#26 Det är ju det vi säger, slå ihop båda hamstersajterna till en sajt för både guld och dvärg. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
kiku_molly
10/14/14, 3:23 PM
#28

fast hur gör man med Kinesisk hamster? Det är ju varken en guldhamster eller dvärghamster? jag tycker att det vore trist att dela upp sajterna:( jag tycker att det är bättre med en stor sajt med många åsikter och synpungter än två mindre. det är väl bra som det är nu?

Imasy
10/14/14, 3:27 PM
#29

#28

Fast då fyller ju egentligen inte dv iFokus någon funktion?

Imasy
10/14/14, 3:28 PM
#30

Dessutom, så har ju även shf sin sajt här också, så det finns ju tre hamstersajter här på iFokus egentligen.

jossa5
10/14/14, 3:30 PM
#31

#28 Den kinesiska är ju också en dvärghamster. Så den kommer ju vara med oavsett.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Scorpio97
10/14/14, 3:54 PM
#32

Personligen skulle jag föredra att vi tar bort dvärghamster och istället har en sida för både guld- och dvärghamstrar. Känns inte som att dom är så olika att det behövs två olika sidor, speciellt inte när det inte är superaktivt på någon av dom.


//Jessie

LillyAmanda
10/14/14, 3:58 PM
#33

Tycker att vi ska ta över dvärgen här. Men det är min åsikt. Så egentligen sprlar det ingen roll då jag är inne på båda. :)

**//Amanda

Flöffo
10/14/14, 4:13 PM
#34

Jag tycker att det ska vara så som det är. Eller eventuellt som #33 säger, att dvärghamster ska tas bort.

//Flöffo

Annons:
Tessan01
10/14/14, 4:26 PM
#35

Tycker inte att det skall dead upp till guld- och dvärghamstrar iFokus. Utom alla i en. Blir säkert lättare då för oss som har utav både guld och dvärghamstrar. Om tex GhiF är mera aktiv och behöver svar på dvärghamster frågor, som kanske guldägare kan också svara på. Och sedan bara allmänt också. Så tycker att Dvärghamster iFokus kan tas bort, och ha bara kvar Hamster iFokus.

Cindy S
10/14/14, 6:46 PM
#36

Samla alla under ett tak.

Jag tycker att vi döper om svenskahamsterforeningen.ifokus till hamsterforeningen.ifokus(hittas lättare på H i listan) och länkar till hamster.ifokus och dvarghamster.ifokus, som då blir arkiv(och att inga kan skriva i dem om möjligt, annars skriver man på förstasidan att det nu är ett arkiv).

Eller att vi gör hamster.ifokus till "huvudsidan". Jag ser trådar på dvarghamster.ifokus och shf.ifokus som inte upprepas på hamster.ifokus, och därför tar det lång tid att få svar på dem.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

jossa5
10/14/14, 7:24 PM
#37

#36 Svenska Hamsterföreningen är inte en del av iFokus så. Så den sidan finns inte med i listan över alla sidor som finns på iFokus.
Sen är det SHF's eget forum, och då det är en förening så vill inte alla människor vara med i den ifokus-sidan.  Och då det är SHF's eget forum och föreningen heter Svenska Hamsterföreningen, så är det därför ifokus-sidan heter det med. :)

Så SHF kommer finnas så länge det är ett fungerande forum för föreningen, oavsett om det finns dvärghamster eller hamster iFokus
Den kommer inte att slås ihop, eller länkas ihop så med någon av sidorna.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[evilewa]
10/14/14, 8:32 PM
#38

Jag anser att Dvärghamster i fokus ska vara kvar! Är Medarbetare där och även om det går upp och ner i aktiviteten så saknar jag renodlade diskussioner kring dvärg, vilket förekommer oftare på dvärg i fokus än hamster i fokus. #13 du kommer vara avstängd tills dess att du lyssnar på de råd som mer kunniga än du ger dig samt att du respekterar en god ton.

[Nikodemus]
10/15/14, 5:50 AM
#39

Jag kan visst om djur . Jag behöver inga råd. Jag ve hur jag ska ta hand om mina . Vadå respekterar ? Ingen respektrar mig :)

Zaviie
10/15/14, 7:27 AM
#40

Jag får nog hålla med om att jag önskar att slå ihop Hif och Dif,
Har både dvärghamster och guldhamster och mitt största forumsintresse ligger hos shf.ifokus, så dif har jag tyvärr aldrig ork till att ens gå in på. Finns dessutom shf gamla forum och grupperna på FB också.

De som är Medarbetare på Hif och Dif kan väl samsas? och visst borde man kunna ha en renodlad diskkusion om vilken art man helst vill, jag tror snarare det kan inbringa mer kunskap 👍

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[evilewa]
10/15/14, 11:36 AM
#41

#40 håller med dig med eftertanke! Jag blev Medarbetare på Dvärghamster iFokus just för att det är där jag har min kunskap, men flyttas den över till Hamster iFokus är jag självklart med och fortsätter min dialog kring dvärghamster där :-)

Annons:
Deviance
10/15/14, 3:48 PM
#42

Jag tycker inte vi ska dela upp det. Jag tycker personligen vi får ett större och bättre community när vi alla är på en sida. Finns mycket som man kan dela med sig av emellan de olika arterna man har även om de är olika.
Hellre en helt gemensam sida än uppdelad!

____________

hamstrar & fotografering

Michaela-N
10/15/14, 5:30 PM
#43

Ni som är emot DHiF har nog missat anledningen till varför sajten skapats från första början. Jag var en av dom tre som var med från början, och det handlade inte om att Hamster iFokus skulle bli uppdelat, utan om en orättvis fördelning av artiklar och diskussionsgrupper om Dvärghamstrar på sajten samt en klar majoritet av dvärgägare som kände sig undanskuffade eftersom guldhamstertrådar tog all plats. Dvärghamster iFokus var VÄLDIGT populärt och också väldigt aktivt under ca 1 år. Bra artiklar och många länkar dit från t.ex Wikipedia och andra stora sajter gjorde att många medlmmar hittade till oss. Detta tills sajtvärden mystiskt försvann. Sedan byttes Sajtvärd efter Sajtvärd och efter det blev sajten rätt död, med mycket låg aktivitet. Och på det planet ligger det än idag. 

Så jag tycker det ska vara som det är. Dvärghamster är en bra sajt i grunden. Men den behöver också en Sajtvärd som är aktiv och kunnig inom ämnet.

Shalin
10/15/14, 6:24 PM
#44

Jag tycker absolut också att dvärg och hamster ska slås ihop till en sajt. 👍


[evilewa]
10/15/14, 6:41 PM
#45

#43 bra inlägg! Det är väl den delen som du lyfter som måste förbättras.

annlen68
10/16/14, 11:55 AM
#46

Hur blir det nu? Många olika viljor….😉

Upp till toppen
Annons: