Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 7556 ggr
Lingtardo
10/8/14, 7:45 PM

Hamsterhage utav plexiglas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tröttnade på mina gamla kartong hamsterhagar som man gjort lite snabbt så att hamstrarna och gerbilerna kunde vara ute och leka. Alla metall hagar som fanns ute att köpa var för låga eller så kunde de klättra upp över dem. Så jag tillverkade min egna utav plexiglas och gängjärn så jag lätt kunde vika ihop den och så den inte tog mycket plats. Min hage eller rättare sagt det är två hagar så jag kan ha både gerbiler o hamstrarna ute samtidigt, eller om jag vill ha en stor hage så sätter jag ihop de två hagarna. Jag köpte alla produkter ifrån Biltema, länkar de här under. 

Jag köpte 16 st plexiglas som jag satte ihop med gångjärn, köpte 5 påsar gångjärn så 30 st. Varannan gångjärns sida på varannat plexiglas, så att de lätt kunde vikas ihop. Jag använde genomskinligt dubbelhäftande tejp som är väldigt starkt så det håller ihop allt. Sen var det klart!

Det finns så klart större plexiglas mått om man önskar sig en högre hage eller något annat :) Hoppas detta gav er nya idéer! 

Plexiglas 30x30 cm och 2 mm tjockt http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/

Gångjärn 25x20 mm http://www.biltema.se/sv/Bygg/Gangjarn/Kant/Kantgangjarn-86110/

Dubbelhäftandetejp (Monteringstejp) http://www.biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerings--och-monteringstejp/Monteringstejp-29505/

Annons:
lilleskutt89
10/8/14, 7:54 PM
#1

Den var jättefin! 🙂

Hur många plexiglasskivor var det i varje förpackning?

Lingtardo
10/8/14, 7:56 PM
#2

#1 lilleskutt89 De köptes styckpris så man är fri att välja hur många plexiglasskrivor som man vill :)

annlen68
10/9/14, 9:50 AM
#3

Wow smart gjort! :)  Det vore något för vår Molly som klättrar upp hela, hela tiden i vår gallerhage 😃

Lingtardo
10/9/14, 1:03 PM
#4

#3 Det var precis det jag tröttnade på med gallerhagen haah, allt bitande och klättrande på den. Här så kan de inte göra det haha.

Shalin
10/9/14, 2:37 PM
#5

Wow så fint! Så bra att du länkade till allt så att folk lätt kan hitta det och göra egna hagar. Detta var verkligen mycket snyggare än en hage gjord av kartong :P


Lingtardo
10/9/14, 5:20 PM
#6

#5 Tackar! Ja jag gillar att dela på alla idéer så folk också kan ta vara på de. Roligare med fina hagar :)

Annons:
CamillaS
3/10/15, 8:40 PM
#7

TS tar fram din tråd igen då jag blev väldigt sugen själv på en sådan hage. Minns du vad din slutsumma landade på?
Har du stängt hagen med den dubbelhäftande tejpen eller, jag förstod inte riktigt vart den kommer in någonstans i sammanhanget. :)
Jättefin hage verkligen och bra!

[Feliciashammys]
3/10/15, 9:54 PM
#8

Jätte fin😃 jag ska definitift göra en sådan!

Hur mycket kostade allt tilsammans?🙂

Lingtardo
3/31/15, 12:11 AM
#9

Förlåt för så pass sent svar! 

#7 Jag betalade ca 800 kr för allt :) Hagen är stängd med ett gångjärn som jag har lagt det dubbelhäftandetejpet på, rörde lite med fingrarna på det så att det inte skulle häfta fast helt och hållet så man kan öppna det :)

#8 Betalade ca 800 kr :) Kanske lite mycket i vissas ögon men gillar att göra mina små monster glada. :)

CamillaS
4/5/15, 11:25 PM
#10

#9 Bättre sent svar än aldrig. ;) Så tack för svaret. Kanske blir en sån när jag har råd. :) Men har du satt tejp under gångjärnen också eller hur har du fått fast dom på skivorna?

Lingtardo
4/5/15, 11:50 PM
#11

#10 gångjärnen sitter fast med dubbelhäftande tejpen. Det är något supertejp ifrån biltema. :)

Anne Gisela
5/19/15, 8:06 PM
#12

Nu skall jag bygga en likadan, handlat alla grejor!

Lingtardo
5/20/15, 12:10 AM
#13

#12 Lägg gärna upp bild :D

Annons:
Anne Gisela
5/20/15, 8:20 AM
#14

Åh gärna, men sent ikväll 😉

Anne Gisela
5/20/15, 11:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här är den!

Lingtardo
5/23/15, 1:51 AM
#16

#15 Wohoo fett snygg den blev :)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: