Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödninghybrider
Läst 1497 ggr
fridarebecka
2014-10-05 12:31

Introducera hamsterkompis

Imorse hittade jag Sonjas syster död i buren, igårkväll var hon pigg och glad och jag har absolut ingen aning om vad som kan ha hänt :( (Har kollat igenom båda två och hittar inget tecken på att dom ska ha blivit osams)Ledsen
Men det är inte det tråden ska handla om, Sonja trivdes väldigt bra med sällskap och nu vill vi skaffa en ny kompis till henne. Sonja är ca 11 veckor nu, dvärghamster.

Hur ska vi introducera dom för varandra? Tror ni det kommer funka att sätta dom i samma Bur direkt eller borde vi skaffa två burar? Tror ni att det kommer att funka över huvud taget?

Att introducera två hamstrar för varandra är helt nytt för mig, så kom gärna med synpunkter på hur jag ska göra utöver det jag redan skrivit Glad

Annons:
Mimmi_Lola
2014-10-05 16:19
#1

Jag skulle först låta dem nosa på varandra, lära känna varandras lukter. Med lite godis eller en matskål kan man säkert låta dem vänja sig vid varandra; de är tillsammans men koncentrerar sig på godiset. Antagligen märker man om de inte funkar ihop, om de börjar bråka.

Dock är jag helt oerfaren om sådant, så hur det funkar längre än så borde någon erfarnare ge tips om, om man kan lägga dem i samma Bur direkt och så. Jätteledsen för att Sonjas syster dog. 🌺

Med vänlig hälsning, Mimmi

Upp till toppen
Annons: