Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningkinesisk
Läst 1229 ggr
Siastassar
2014-09-20 13:49

Kinesisk dvärghamster från grossist.

Hej! Va på Bra zoo igår & blev förskräckt när jag titta in i djurrummet att de har tagit in andra omgången av kinesisk dvärghamster från grossist i Tyskland. Pratade med personalen & de var jätte glada åt att hamstrarna gått åt så fort. Att ingen kommer in & väljer vintervit tex längre utan de flesta vill ha kinesisk. Medans jag är i butiken kommer det en familj fram som vill köpa just en kines samt Bur på en gång till deras dotter på 7-9 år, svårt att se flickans ålder exakt. De frågade personalen om de kunde ha 2 systrar ihop i samma Bur med personalen sa att nej de kommer slåss & då undrade fadern varför 8 stycken va i samma Bur nu i affären & fick till svar att de bara var 6 v och inte könsmogna än & därför var de ännu sams. Men HALLÅ? blir i te kineser precis som andra hampisar könsmogna mellan 4-5 v??? Super söta var dom så jag hade nästan lust att köpa med mig 2 st för att prova om de kan hålla sams eller ej. & kan de inte det så får jag väl omplacera den ena. Men sen tänkte jag om lite grann att om jag köper 2 då går de åt ännu fortare & då beställer zooaffären bara hem en ny kull ännu fortare. 😔 Fan va ledsen jag blir. Tänk va rädda de måste ha varit i sina små lådor fraktandes så jävla långt!!! Ursäkta ordvalet… Guldhamstrarna föder en i personalen upp själv så de kommer från Örebro åtminstonde men stackars alla andra djur som kommer in från andra länder. Inte konstigt att det är så svårt att få dom tama när de har varit med om detta trauma att färdas så långt. Jag blir så ledsen. 😰

Annons:
Cindy S
2014-09-20 15:25
#1

Jag förstår, det låter hemskt.

Jag skulle föreslå att du ringer djurskyddet/landstinget och ber dem skicka brev eller liknande till affären om när de blir könsmogna. Alternativt att du mejlar in länkar till sidor där det står när de blir könsmogna.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Siastassar
2014-09-20 16:16
#2

#1. Tack, jätte bra idé! Att jag inte tänkt på d själv för jag är "vän" med Bra zoo på fejan enbart för att ta del av deras kampanjer & erbjudanden & då kan jag länka i kommentarsfältet👍 tänk va bra.

Cindy S
2014-09-20 18:10
#3

Du kan ju lägga upp en bevakning på blocket. Någon familj med barn som tröttnat lägger säkert ut hamstrar någon gång om du vill ha dem utan att stödja affärens importering.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

jossa5
2014-09-20 19:52
#4

Man kan ju ha tur och få kineser som håller sams hela livet. Vissa kan göra det, men dom flesta föredrar väl att leva själv som jag förstått det.

Men hoppas dom lyssnar på dig om du tar kontakt med dom!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: