Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningcampbells
Läst 1260 ggr
ccareface
2014-09-13 01:17

Tänkte på en sak... (dove/creme)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte på en sak (såhär ca. 3 år senare) - jag och mitt ex köpte varsin hamster på djuraffären (tro mig, jag vet vad folk har för åsikter om att köpa zoodjur…. men dum som man var osv!)  och den ena (min) var dove. och den andra var creme (TROR JAG!!) och dom bodde i samma Bur i djuraffären (några veckor gamla, alltså.) och jag tänkte… dove och creme i samma kull, är det ens möjligt…? för jag har för mig att det inte skulle kunna vara möjligt. 

Creme - pikachu (rätta mig om jag har fel.)

Annons:
ccareface
2014-09-13 01:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

och min dove (!?) Cookie (som gick bort för ca ett halvår sen :()

Tessan01
2014-09-13 09:23
#2

Tror faktist inte ett Cookie är dove, då dove är mera grå än Cookie är. Sen är dove väl en rödögd färg? Nu får nån rätta mig om jag har fel, men skulle tro att det är så. Kanske Cookie är Champange eller Choklad? Men är ingen expert så nån annan kan få hjälpa dig bättre =)

Lojs
2014-09-13 14:23
#3

Det kan födas dove och créme i samma kull, särskilt från djuraffär där generna brukar vara blandade hejvilt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ccareface
2014-09-13 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2  hon var rödögd. Men dom mörknar med tiden.  Isf champange, men det är ju fortfarande en svartbaserad färg. Det är inte creme :/

#3 det är iofs sant.

Tipsi3
2014-09-14 08:49
#5

Det är, som ovanstående skrivit, mycket möjligt att dove och creme uppkommit i samma djuraffärs-kull. Dock så är det väldigt ovanligt om man som uppfödare avlar enligt SHF's avelsregler och rekommendationer, men även där tror jag nog att det kan gå ifall två hamstrar paras och den ena är cremebaserad och den andra är creme eller vilt-baserad och båda bär på svartbaserat. 🙂 Fast jag är inte helt säker XD

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Fiona1234
2014-09-14 09:56
#6

På inlägg #4 Ser hon ut som en silvermink, men inte på första bilden…

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Annons:
Fiona1234
2014-09-14 09:57
#7

Bär två hamstrar (creme/vilttecknade) på svartbaserat kan det även dyka upp i kullar så ser inget konstigt med det ifall det skulle vara så.

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Upp till toppen
Annons: