Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 799 ggr
kaninennea
2014-09-10 17:43

Dagens mat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar hur många teskedar vanligt Foder en hamster ska få per dag??? Jag ger kanske en halv - en hel och sen så ger jag lite grönsaker och frukt varje dag. Men jag tar det försiktigt och låter Pepsis lilla mage vänja sig ;) Dagens frukt och grönt var lite tomat och en pytteliten klutt av mango och banan bebisfruktpure:)

Annons:
Scorpio97
2014-09-10 17:55
#1

Hamstern ska ha fri tillgång till torrfoder. Tror man brukar säga att en guldhamster äter ca två matskedar per dag, så om du har en dvärghamster blir det något mindre.


//Jessie

tilde.wahlgren
2014-09-14 19:52
#2

Vilken bra tråd det ärmånga som inte riktigt vet hur mycket de ska ge

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Siastassar
2014-09-14 21:56
#3

Rätta mig om jag har fel, men mango är väl en stenfrukt vilket inte är så bra eller? Jag ger oxå fri tillgång till torrfodret. Torrfodret håller sig lika bra i hamsterna Bur som i påsen & då kan jag va lugn för att dom aldrig behöver gå hungriga. Gulligt namn förresten👍 Pepsi❤️

annlen68
2014-09-15 11:38
#4

Jag ger Molly torrfodret Complete hamster o gerbil, och det doserar jag enligt anvisning på paketet, 15-20 gram per dag. Brukar komplettera med grönsaker/frukt varje dag. Någon nöt i veckan - och det är just den där grönsaks/fruktbiten jag är osäker på hur mycket man bör ge per dag? Igår fick hon tex en liten morotsbit och 2 gröna ärter. Men är det någon som vet hur mycket som är lagom för en guldhamster 9 veckor?

Juliastrom
2015-02-28 19:39
#5

Jag skulle gärna vilja veta hur mycket frukt/grönt en ung guldhamster ska ha =)

Frosstis
2015-02-28 21:04
#6

Man ska ge så mycket Färskmat som hamstern äter upp :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: